Akár el is söpörheti a mobilalkalmazások kiforrott üzleti modelljét az Amazon újdonsága: a hardvereihez tartalmat is szolgáltató cég alkalmazásboltja mindent ingyen ad, a fejlesztőknek viszont fizet a programokért. Hogy az Underground szisztémája csupán egy hosszabbra nyúlt piacszerzési akció vagy valódi rendszerváltás, azt nem tudni, „bevásárolni” viszont már most érdemes.
A furcsa történet 2015 augusztusában kezdődött, amikor az Amazon bejelentette, hogy tízezer dollárnyi értékű, korábban fizetős appot tesz ingyenesen elérhetővé az Underground felületén. Akkor ez csupán egy ütős akciónak tűnt, ami rá is fért az Amazonra: az amerikai vállalkozás a hagyományos termékek elektronikus kereskedelmében mindent letarolt, az alkalmazásbizniszben viszont eddig nem alkotott maradandót – sem a Fire mobiltelefon, sem az azonos márkanevű tablet nem vált sikertermékké, így a hozzájuk kínált alkalmazásokért sem tolongtak a felhasználók, miközben az Apple és az Android üzlete szárnyalt (de az appok felől nézve, az Amazonéval összehasonlítva még a Microsofté is).
A tavaly egyszeri akciónak tűnő abszolút leárazás mindenesetre jelenleg is tart, sőt jelentősen ki is bővült: az Undergroundban továbbra is minden ingyen van. Ez a lépés hatalmas váltás az alkalmazás-áruházak elterjedt üzleti modelljéhez képest, máshol ugyanis a termékek döntő többségéért fizetni kell: vagy reklámok megtekintésével (amit pénzért ki lehet iktatni), vagy a lassabb és kevesebbet tudó verzió elfogadásával (a teljes értékű változat fizetős), vagy közvetlenül, vételár formájában, vagy pedig a játékon/alkalmazáson belül a különféle kiegészítők és pluszfunkciók megvásárlásával.