Gondolatátvitel 2020-ban?
2015-ben már többet nézünk streamelt videót, mint normál televíziót, öt évvel később pedig már elképzelhető a gondolatátvitel – olvasható az Ericsson ConsumerLab idei, a „10 legújabb fogyasztói trend 2015-ben és a közeljövőben” címet viselő, immáron negyedik éves jelentésében.
Az okostelefonok korábban elképzelhetetlen hatással vannak tulajdonosaikra. A fejlesztők lankadatlan munkálkodásának köszönhetően újabb és újabb alkalmazásokat próbálhatunk ki. Észre sem vesszük, hogy telefonálási szokásunk minden korábbinál gyorsabban változik. Folyamatosan jelennek meg a kommunikáció új formái, amelyek új utakat nyitnak az ismerősökkel és családtagokkal való kapcsolattartásban – vélik az okostelefonálók, akik közül sokan vágynak olyan hordható eszközre, amely lehetővé teszi a gondolatok révén történő kommunikációt.
|
Az emberek a mobilfizetés anonimitására vágynak Maxim Shemetov / Reuters |
És sokan úgy vélik, hogy 2020-ra ez már valóság lesz. A médiafelhasználói szokások nemzetközi szinten egyre inkább egységesülnek. Ezen a téren 2015 történelmi év lesz, mivel előreláthatóan ez lesz az első olyan esztendő, amikor többen néznek majd heti rendszerességgel streamelt videót, mint hagyományos sugárzású televíziós adást. (A kutatások idén elsősorban a Johannesburgban, Londonban, Mexico Cityben, New Yorkban, Moszkvában, San Franciscóban, Sao Paulóban, Sanghajban, Sydney-ben és Tokióban élő 15–69 éves okostelefon-tulajdonosokra irányultak – a reprezentatív statisztikai minta 85 millió gyakori internetfelhasználó véleményét tükrözi.)
Ahogyan az internet segítségével az információk megosztása minden korábbinál egyszerűbbé és hatékonyabbá válik, egyre közelebb kerülnek a tulajdonmegosztáson alapuló hatalmas lehetőségek. Az összes okostelefon-tulajdonos fele például nyitott rá, hogy kiadja üresen álló szobáját, kölcsönadja használaton kívüli háztartási berendezéseit, szórakoztató vagy sporteszközeit, hiszen ezek megosztása kényelmes és pénztakarékos megoldást jelent.
Az okostelefon-tulajdonosok 48 százaléka szívesen használná a telefonját fizetésre különféle termékek és szolgáltatások vásárlásakor. E felhasználók 80 százaléka pedig úgy gondolja, hogy 2020-ra összes vásárlását okostelefonon fizeti. Ugyanakkor azt a felhasználók egyre kevésbé szeretnék, ha nyilvánossá válna, hogy éppen merre járnak, és mivel foglalkoznak – 47 százalékuk például azt szeretné, ha elektronikusan fizethetne anélkül, hogy a rendszer automatikusan továbbítaná személyes információit. A mobilozók 56 százaléka pedig a hálón folyó teljes kommunikáció titkosítására vágyik.
A megkérdezettek úgy látják, hogy a különféle felhőalapú szolgáltatások egészségesebb és hosszabb életet biztosíthatnak. A válaszadók szerint a futáshoz használt különféle alkalmazások, pulzusszámlálók és az ételeinket ellenőrző intelligens tányérok (például megmutatják, hány deka ételt fogyasztottunk) alkalmazásonként akár két évvel is meghosszabbíthatják az emberi életet. Hogy ez így van-e, nem tudni, de a fogyasztók jelentős részének tetszik a háztartási robotok elterjedése. 64 százalékuk egyenesen úgy gondolja, hogy 2020-ra a háztartási robotok jelenléte teljesen általánossá válik.