Az amerikai technológiai óriás az egykori vodkagyárban nyitott központban a fent leírthoz hasonló tréningeket is szervez majd, a második emeleten pedig bárki által használható, úgynevezett co-working iroda üzemel. A cél, hogy a régió technológiai cégei, ha van egy jó ötletük, itt segítséget és inspirációt kapjanak a növekedéshez. Tel-Aviv, Madrid, London és Szöul után a varsói az ötödik Google-campus.
„Egy ilyen központnak az a legfontosabb célja, hogy találkozzanak egymással emberek, és mondjuk egy lengyel startup vezetője egy egyiptomival beszélgetve ráébredjen, hogy azon a piacon is el tudná adni a termékét” – mondta el Bridgette Beam, a Google for Entrepreneurs, azaz a cég vállalkozásfejlesztéssel foglalkozó ágának egyik vezetője. Sok, a megnyitóra ellátogató cég vezetője bizonytalan még a következő lépésben, de találkoztunk olyanokkal, akik már terjeszkednének. Van, aki olyan weboldalt épít, amely a szállodákhoz hasonlóan boltokról gyűjt felhasználói véleményeket, hiszen nyaraláskor rengeteg pénzt költünk vásárlásra. Mások a szupermarketek hűségkártyáit forradalmasítanák.
|
Matt Brittin szerint a határokat el kell felejteni Pawel Kowalik |
„A legnagyobb kihívás, hogy elfelejtsék, hogy vannak határok. 2020-ra megduplázódik az internetezők száma a világon, ezért ha már a kezdetekkor globális léptékben gondolkodnak, öt éven belül kétszer annyi potenciális ügyfelük lesz” – mondta el a megnyitó után újságíróknak Matt Brittin, a Google Európáért is felelős igazgatója.
A Google nem jótékonyságból költ pénzt a technológiai kisvállalkozások fejlesztésére. „Az erősebb digitális gazdaság jó a Google-nek is. Ha itt kiépül egy erős technológiai ipar, az nekünk is kifizetődő” – mondja Beam. Hiszen e cégek közül feltehetően sokan használják majd épp a Google termékeit az üzletük építéséhez, például az ő rendszerüket használva hirdetik majd magukat. „Mi nem a Google nonprofit ágához tartozunk” – szögezi le Beam. – „Ez az üzleti stratégia része.”
Magyaroknak is nyitva
Magyar cégek is taggá válhatnak, jelentkezhetnek bármelyik tréningre vagy letölthetik a honlapon található írott vagy videós segédanyagok bármelyikét. Ezeket speciálisan kelet-közép-európai cégekre szabottan készítik, és olyan témákban segítenek, mint a marketing vagy a felhasználói adatok elemzése.