galéria megtekintése

Együtt törölnék el a határokat

Önbizalomhiányosak régiónk kisvállalkozói, sokszor bele sem gondolnak, hogy hazájukon kívül terjeszkedjenek – tapasztalták a Google­ szakemberei. Pedig a következő öt évben megduplázódik a világon az internetezők száma, így óriási lehetőségeik lesznek azoknak, akik már a kezdetektől nagyban gondolkodnak. 

Agnieszka Lewandowska számára azt volt a legnehezebb megtanulni, hogyan „adja el” magát a külföldi befektetőknek. A 4Decision nevű cég munkatársaként jelentkezett a múlt hónapban a Google által lengyel kisvállalkozásoknak szervezett képzésre, ahol arra készítették fel őket, hogyan lépjenek ki a globális piacra. A 4Decision kis- és középvállalatok számára fejlesztett egy olyan programot, amelyet külföldön is értékesítenének. Lewandowska számára azonban még az is gondot okozott, hogy megfelelő határozottsággal mutassa be a terméket. „A mentorom mérte az időt, nem beszélhettem többet két percnél” – mondta a harmincas évei­ben járó nő, akivel a Google varsói „campusának” megnyitóján beszélgettünk.

Vodka helyett ötleteket gyártanak Varsóban
Vodka helyett ötleteket gyártanak Varsóban
Pawel Kowalik

 

Az amerikai technológiai óriás az egykori vodkagyárban nyitott központban a fent leírthoz hasonló tréningeket is szervez majd, a második emeleten pedig bárki által használható, úgynevezett co-working iroda üzemel. A cél, hogy a régió technológiai cégei, ha van egy jó ötletük, itt segítséget és inspirációt kapjanak a növekedéshez. Tel-Aviv, Madrid, London és Szöul után a varsói az ötödik Google-campus.

„Egy ilyen központnak az a legfontosabb célja, hogy találkozzanak egymással emberek, és mondjuk egy lengyel startup vezetője egy egyiptomival beszélgetve ráébredjen, hogy azon a piacon is el tudná adni a termékét” – mondta el Bridgette Beam, a Google for Entrepreneurs, azaz a cég vállalkozásfejlesztéssel foglalkozó ágának egyik vezetője. Sok, a megnyitóra ellátogató cég vezetője bizonytalan még a következő lépésben, de találkoztunk olyanokkal, akik már terjeszkednének. Van, aki olyan weboldalt épít, amely a szállodákhoz hasonlóan boltokról gyűjt felhasználói véleményeket, hiszen nyaraláskor rengeteg pénzt költünk vásárlásra. Mások a szupermarketek hűségkártyáit forradalmasítanák.

Matt Brittin szerint a határokat el kell felejteni
Matt Brittin szerint a határokat el kell felejteni
Pawel Kowalik

„A legnagyobb kihívás, hogy elfelejtsék, hogy vannak határok. 2020-ra megduplázódik az internetezők száma a világon, ezért ha már a kezdetekkor globális léptékben gondolkodnak, öt éven belül kétszer annyi potenciális ügyfelük lesz” – mondta el a megnyitó után újságíróknak Matt Brittin, a Google Európáért is felelős igazgatója.

A Google nem jótékonyságból költ pénzt a technológiai kisvállalkozások fejlesztésére. „Az erősebb digitális gazdaság jó a Google-nek is. Ha itt kiépül egy erős technológiai ipar, az nekünk is kifizetődő” – mondja Beam. Hiszen e cégek közül feltehetően sokan használják majd épp a Google termékeit az üzletük építéséhez, például az ő rendszerüket használva hirdetik majd magukat. „Mi nem a Google nonprofit ágához tartozunk” – szögezi le Beam. – „Ez az üzleti stratégia része.”

Magyaroknak is nyitva

Magyar cégek is taggá válhatnak, jelentkezhetnek bármelyik tréningre vagy letölthetik a honlapon található írott vagy videós segédanyagok bármelyikét. Ezeket speciálisan kelet-közép-európai cégekre szabottan készítik, és olyan témákban segítenek, mint a marketing vagy a felhasználói adatok elemzése.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.