„Ha ma leváltod Domenicalit, attól még holnap nem nyersz” – említette. Mindemellett rögzítette azt is: képtelenség nála többet dolgozni az eredményekért, hiszen elsőként érkezik munkába, s utolsóként távozik onnan.
Ennek fényében még inkább figyelemreméltó, hogy az autógyárhoz több mint két évtizeddel ezelőtt szerződő elöljáró mára belátta: ez így nem mehet tovább. Ugyanakkor abban igaza van: távozásától még nem gyorsulnak fel a tűzpiros gépek...
Márpedig ha nem sikerül versenyképessé tenni a kocsit, akkor semmi sem változik, nincs remény az előrelépésre. A kilátástalanság és az esélytelenség mind jobban megviseli a két – egyaránt világbajnok – sztárpilótát.
A pontversenyben a negyedik helyen álló Alonsónak és a tizenkettedik Kimi Räikkönennek még csak sansza sem volt részsikerre a mostani évadban. A mélypontot a legutóbbi, Bahrei ni Nagydíj jelentette: a márka ászai a kilencedik és a tizedik helyet szerezték meg.
Nem csoda, hogy Luca di Montezemolo elnök a leintés előtt elviharzott Szahírból, majd komoly változásokat helyezett kilátásba. Tegnap pedig köszönetet mondott Domenicalinak azért, hogy a Ferrari érdekeit fontosabbnak tartotta saját karrierjénél.
A cég gyorsan reagált, máris megnevezte az utódot: Marco Mattiacci, a maranellói autógyár észak-amerikai igazgatója váltja a Jean Todt 2008-as leköszönése óta irányító Domenicalit. Az új főnök tapasztalatlan az autós sportban, ám fölöttébb rutinos menedzser: a Ferrari megannyi külföldi részlegét vezette.
Ugyanakkor a szakportálok éppen outsider volta miatt feltételezik azt, hogy a hűséges beugró átmeneti megoldás csupán. Többen azt jósolják: idővel a zseniális Ross Brawn, esetleg Flavio Briatore érkezhet a posztra. E forgatókönyvek egyelőre csak a fantazmagória birodalmába tartoznak.
A szakértők között konszenzus csupán abban van: Domenicali történelmi lehetőséget szalasztott el. Az alapvető szabályváltozások lehetővé tették a Red Bull sokéves egyeduralmának megtörését, elvégre mindenki tiszta lappal kezdett. Ám a Ferrari képtelen volt csúcsmasinát építeni, miközben a Mercedes újabban éppúgy dominál, ahogyan korábban a kék autók.
A Red Bull sokat vesztett, de a Ferrari nem kapott szárnyakat. Sőt az utóbbi időben mind lassabban közlekedő ágaskodó lovacska szinte teljesen lesántult...