A szankciók átszállnak a következő futamra is: ha valaki kevesebb rajthelyre van a rajtrács végétől, mint amennyire büntették, a fennmaradó pozíciókat a következő futamon vonják le tőle. E tekintetben Pastor Maldonadónak áll a legrosszabbul a szénája – a venezuelai autós már négy különböző motorrészből is az ötödiket nyúzza –, de Kvjat, Grosjean, Vergne és Kobajasi sem lehet nyugodt.
Mindebből nem nehéz levonni a következtetést: noha már eddig is nyilvánvaló volt, hogy a Mercedes motortervezői jelentős előnyt tudtak kovácsolni a szabályváltoztatásokból, az évad második felére még inkább szembeötlő lehet a Ferrari- és Renault-motorokkal versenyzők hátránya.
A Red Bullnak adhat némi reményt, hogy Rosberg hangsúlyozta: a Német Nagydíj előtt betiltott FRIC-felfüggesztések lecserélése még néhány futam erejéig bizonytalanabbá teheti a Mercedesek teljesítményét. Ezt Hamilton is alátámasztotta; a brit pilóta szerint szintén „némi időt” igényel, amíg a konstruktőrök megtalálják számukra az ideális beállítást.
Niki Lauda, a Mercedes-istálló ügyvezetői jogkör nélküli igazgatója a spanyol El Paísnak adott interjújában sajnálatát fejezte ki, hogy Fernando Alonso az idén sem kerülhet a világbajnoki cím közelébe.
A hírhedten szókimondó korábbi osztrák világbajnok szerint a Ferrari motorja és autója is „ürülék”. Lauda pikírten azt is megjegyezte: „A szabályokat világosan leírták. Az nem a Mercedes motorgyártó részlegének a hibája, hogy mások hülyék.”
|
Kurucz Árpád / Népszabadság |
Sovány vigasz Alonso rajongóinak, hogy a spanyol az idei legjobbját futotta Hockenheimben, a hetedik rajtpozícióból az ötödik helyre sikerült előlépnie.
Azt azonban ő sem titkolja: elégedetlen az autójával. Az utóbbi napokban azonban arról szóltak a hírek, hogy – egy (már nem is annyira) titkos záradéknak köszönhetően – a korábbi kétszeres világbajnok az évad végén elhagyhatja a Ferrarit, amennyiben az istálló nem áll a konstruktőri verseny dobogóján.
Márpedig Valtteri Bottas németországi második helyével gondoskodott erről. Kérdés, hogy állandósul-e ez a helyzet, illetve hogy a szerződés szerint meddig kell fennállnia ahhoz, hogy Alonso dobbanthasson.
Az előrejelzések szerint szombaton még száraz, meleg idő várható, vasárnap azonban szinte biztosra vehető az eső is, ez pedig alaposan megkavarhatja a lapokat. Paul Hembery, a Pirelli Motorsport igazgatója az időjárás mellett a magyar pálya trükkös vonalvezetését emlegette, s elmondta: a Hockenheimben használtaknál eggyel keményebb keverékekkel – tehát a P Zero fehér, azaz közepes, illetve a sárga, vagyis lágy változatával – érkeznek a Hungaroringre.
Jean Alesi, a cég tanácsadója szerint a magyar pálya titka az, hogy minden kanyar befolyásolja az utána következőt, ez pedig az idei extra forgatónyomaték miatt feladja majd a leckét a versenyzőknek.
Ez a program
Ma: szabadedzések (10 és 14).
Holnap: szabadedzés (10), időmérő edzés (14).
Vasárnap: vb-futam (14).
A vb-pontverseny állása: 1. Nico Rosberg (német) 190, 2. Hamilton (brit) 176, 3. Ricciardo (ausztrál) 106, 4. Alonso (spanyol) 97, 5. Bottas (finn) 91, 6. Vettel (német) 82.