galéria megtekintése

„Nem a Mercedes hibája, hogy mások hülyék”

Az írás a Népszabadság
2014. 07. 25. számában
jelent meg.


Csepelyi Adrienn
Népszabadság

Noha a vb-pontverseny élén a remek formában autózó Nico Rosberg áll, a magyar szurkolók majdnem fele a hazánkban roppant népszerű Lewis Hamiltont várja az első helyre a huszonkilencedik Magyar Nagydíjon.

Előbb a szórakozás: Szász Kitti freestyle-futballvilágbajnok és Daniel Ricciardo, a csapattárs elégedetten figyeli Sebastian Vettel mutatványát
Előbb a szórakozás: Szász Kitti freestyle-futballvilágbajnok és Daniel Ricciardo, a csapattárs elégedetten figyeli Sebastian Vettel mutatványát
Kurucz Árpád

A brit pilótának is kedves a Hungaroring, amelyen – Michael Schumacher rekordjának beállítása után – immár ő a legeredményesebb versenyző. Hamilton megjelenése Mogyoródon gyakorlatilag egyet jelent a győzelemmel: Jenson Button 2011-es győzelme óta más nem is tudott elsőként áthaladni a célvonalon.

Ezzel együtt lesznek izgalmak, tán még a szokásosnál is nagyobbak, mert előfordulhat, hogy az idei Magyar Nagydíjon már büntetéseket osztanak a motorhasználat miatt. Az idei V6-os turbómotorok ugyanis hat egységből állnak, s ezek közül valamennyiből ötöt használhatnak el a pilóták az évad során. Ha valakinek hatodikra is szüksége lenne, akkor tíz rajthellyel hátrébb sorolják, a hatodikon felül pedig minden újabb motorrészért öt rajthelyes büntetés jár.

 

A szankciók átszállnak a következő futamra is: ha valaki kevesebb rajthelyre van a rajtrács végétől, mint amennyire büntették, a fennmaradó pozíciókat a következő futamon vonják le tőle. E tekintetben Pastor Maldonadónak áll a legrosszabbul a szénája – a venezuelai autós már négy különböző motorrészből is az ötödiket nyúzza –, de Kvjat, Grosjean, Vergne és Kobajasi sem lehet nyugodt.

Mindebből nem nehéz levonni a következtetést: noha már eddig is nyilvánvaló volt, hogy a Mercedes motortervezői jelentős előnyt tudtak kovácsolni a szabályváltoztatásokból, az évad második felére még inkább szembeötlő lehet a Ferrari- és Renault-motorokkal versenyzők hátránya.

A Red Bullnak adhat némi reményt, hogy Rosberg hangsúlyozta: a Német Nagydíj előtt betiltott FRIC-felfüggesztések lecserélése még néhány futam erejéig bizonytalanabbá teheti a Mercedesek teljesítményét. Ezt Hamilton is alátámasztotta; a brit pilóta szerint szintén „némi időt” igényel, amíg a konstruktőrök megtalálják számukra az ideális beállítást.

Niki Lauda, a Mercedes-istálló ügyvezetői jogkör nélküli igazgatója a spanyol El Paísnak adott interjújában sajnálatát fejezte ki, hogy Fernando Alonso az idén sem kerülhet a világbajnoki cím közelébe.

A hírhedten szókimondó korábbi osztrák világbajnok szerint a Ferrari motorja és autója is „ürülék”. Lauda pikírten azt is megjegyezte: „A szabályokat világosan leírták. Az nem a Mercedes motorgyártó részlegének a hibája, hogy mások hülyék.”

Kurucz Árpád / Népszabadság

Sovány vigasz Alonso rajongóinak, hogy a spanyol az idei legjobbját futotta Hockenheimben, a hetedik rajtpozícióból az ötödik helyre sikerült előlépnie.

Azt azonban ő sem titkolja: elégedetlen az autójával. Az utóbbi napokban azonban arról szóltak a hírek, hogy – egy (már nem is annyira) titkos záradéknak köszönhetően – a korábbi kétszeres világbajnok az évad végén elhagyhatja a Ferrarit, amennyiben az istálló nem áll a konstruktőri verseny dobogóján.

Márpedig Valtteri Bottas németországi második helyével gondoskodott erről. Kérdés, hogy állandósul-e ez a helyzet, illetve hogy a szerződés szerint meddig kell fennállnia ahhoz, hogy Alonso dobbanthasson.

Az előrejelzések szerint szombaton még száraz, meleg idő várható, vasárnap azonban szinte biztosra vehető az eső is, ez pedig alaposan megkavarhatja a lapokat. Paul Hembery, a Pirelli Motorsport igazgatója az időjárás mellett a magyar pálya trükkös vonalvezetését emlegette, s elmondta: a Hockenheimben használtaknál eggyel keményebb keverékekkel – tehát a P Zero fehér, azaz közepes, illetve a sárga, vagyis lágy változatával – érkeznek a Hungaroringre.

Jean Alesi, a cég tanácsadója szerint a magyar pálya titka az, hogy minden kanyar befolyásolja az utána következőt, ez pedig az idei extra forgatónyomaték miatt feladja majd a leckét a versenyzőknek.

Ez a program

Ma: szabadedzések (10 és 14).

Holnap: szabadedzés (10), időmérő edzés (14).

Vasárnap: vb-futam (14).

A vb-pontverseny állása: 1. Nico Rosberg (német) 190, 2. Hamilton (brit) 176, 3. Ricciardo (ausztrál) 106, 4. Alonso (spanyol) 97, 5. Bottas (finn) 91, 6. Vettel (német) 82.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.