Noha a Mercedes fölénye vitathatatlannak tetszik, azért a teszteken (elvétve) akadtak olyan momentumok, amelyek alapján mégsem zárható ki teljesen, hogy – legalább a tavalyinál – kiegyensúlyozottabbá válhatnak az erőviszonyok. A Red Bullt például az idén rögtön sikerült beindítani. S ha már beindították, ment is vele néhány nem is rossz kört Ricciardo meg új csapattársa, a fiatal orosz Danyiil Kvjat.
Ennél biztatóbb az, hogy a múlt évben sokat előrelépő Williamsszel Felipe Massa és Valtteri Bottas egyaránt elégedett volt, s nem tűnt elkeseredettnek a 2014-es leszereplés után gyökeresen átalakított Ferrarihoz igazoló négyszeres világbajnok Sebastian Vettel sem. Mi több, arra a kérdésre, milyennek érzi az idei versenygépet, csapattársa, a finn Kimi Räikkönen – magához képest – kifejezetten optimistán és bőbeszédűen annyit közölt: sokkal jobb, mint a tavalyi. Az „üldözők” elégedettsége persze viszonylagos: a Mercedes előnyéről tényként beszélnek, ugyanakkor – miként több csapat mérnöke is rámutatott – legalább megbízhatóbbak a kocsik, működőképes alapról indulhat a fejlesztés. Annyiban nem túloznak: tavaly Ricciardo nem is nulláról, inkább „mínuszról” várta a szezont, és olykor-olykor „odavert” a Mercedes párosának.
Akad persze olyan istálló is, amelynél még viszonylagos örömre sincs ok. A hosszú évek után újra Honda-motorral induló McLarennél például még a píárkirály csapatvezetők is döcögős kezdésről beszélnek. A realisták inkább úgy látták: a kocsi egyszerre volt megbízhatatlan és lassú. Tetézte a gondokat a gárdához – Jenson Button csapattársaként – visszatérő Fernando Alonso furcsa tesztbalesete. Relatíve kis sebességgel ütközött, s úgy tetszett, a kocsi sem sérült meg komolyabban, a spanyol pilótát mégis napokig kórházban tartották agyrázkódásra hivatkozva. Az esetről kevés tény ismert, de a cáfolatok ellenére sokáig makacsul tartotta magát a pletyka: a kocsi energia-visszanyerő rendszere hibásodott meg, s Alonsót valójában áramütés érhette.
Felemás teljesítményt mutatott a Toro Rosso, amelynél viszont megeshet, hogy a teszteken sok maradt a kocsiban, miután két fiatal, tapasztalatlan újoncnak adott bizalmat a csapat. Bár kezdők, tehetségesek, a pedigréjük pedig finoman szólva is figyelemre méltó: a kétszeres ralivilágbajnok fia, Carlos Sainz Junior (spanyol) és a korábbi F–1-es versenyző, Jos Verstappen még csak tizenhét éves fia, Max Verstappen (holland) ismerkedhetett a teszteken a csúcskategóriával. S ha már apákról meg fiúkról esett szó: a napokban jelentették be, hogy a több mint egy évvel ezelőtt történt súlyos síbalesete után még mindig állandó ellátásra szoruló hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick a gokart után Formula-szériára vált: a fiatal, ígéretes pilóták számára életre hívott Forma–4-ben szerepel az idén.
A teszteken nem brillírozott a Mercedes-motorra váltó, így elméletileg esélyesebbé vált Lotus, ahogyan a meglehetősen tapasztalatlan Marcus Ericsson, Felipe Nasr párossal nevező Sauber sem. E két istállónál is rosszabb helyzetbe került a Force India, amelynek kocsijai – állítólag anyagi okok miatt – nem készültek el időben, így épp csak néhány kört tudtak tenni a teszteken. Igaz, még ezt is irigylik a Marussiánál. A tavaly csődbe ment istállót most megpróbálják megmenteni, ám egyelőre nincs idei kocsi, vagyis a jelek szerint a hányódó gárdánál csupán a változatlanság biztos: továbbra is csak álmokból van elég, pénzből már koránt sincs.
Csapatok és pilóták
Mercedes: Lewis Hamilton (brit), Nico Rosberg (német).
Ferrari: Sebastian Vettel (német), Kimi Räikkönen (finn).
Red Bull: Daniel Ricciardo (ausztrál), Danyiil Kvjat (orosz).
Williams: Valtteri Bottas (finn), Felipe Massa (brazil).
McLaren: Fernando Alonso (spanyol), Jenson Button (brit).
Force India: Nico Hülkenberg (német), Sergio Perez (mexikói).
Toro Rosso: Carlos Sainz (spanyol), Max Verstappen (holland).
Lotus: Romain Grosjean (francia), Pastor Maldonado (venezuelai).
Sauber: Marcus Ericsson (svéd), Felipe Nasr (brazil).