Harmincadik alkalommal bőgnek fel a Forma–1-es motorok pénteken a Hungaroringen, ahol Lewis Hamilton új csúcsot állíthat be esetleges győzelmével. A jelenleg verhetetlennek tetsző Mercedes-csapat azonban nem bízhatja el magát: sztárjainak tavaly egyedül Magyarországon nem sikerült az első kettő közé kerülniük.
A pilóták számára a Hungaroring a legkeményebb pályák egyike – jellemezte a Magyar Nagydíjat a Kicker német sportmagazin kérdésére Sebastian Vettel. „Ez a verseny a hőségről, a hullámzó talajról szól, ahol nem marad egy pillanat sem a pihenésre” – magyarázta. A négyszeres német világbajnok tapasztalata szerint már az első kanyarban érzi az ember, hogyan pattog az autó, amely a teljes pályán szélsőségesen nyugtalan marad. Folyamatosan figyelni kell a gázpedálra, mert a tapadás újra meg újra megszűnik a gép alatt.
Kamionból több van, mint Forma–1-es autóból Földi Imre / Népszabadság |
Régóta hasonlítják a pályát a monacóihoz, mivel mindkettő esetében különös jelentősége van a szombati időmérőn megszerzett jó pozíciónak, mert a versenyen már nagyon nehéz előzni. Vettel példája azonban azt is mutatja, hogy nem garantál sikert az első rajtkocka sem. A Ferrari pilótája annak ellenére vár első magyarországi győzelmére, hogy kétszer is az élről rajtolhatott a Hungaroringen. A pálya azonnal megbünteti az apró hibákat is.