A magyar újságírók nagy része nemcsak magánemberként van jelen a legnagyobb közösségi oldalon, hanem munka közben is használja: naponta olvas, lájkol, megoszt.
Bár továbbra is vannak fenntartásaik a hitelességgel kapcsolatban, de egyre több újságíró használja hírforrásként a legnagyobb közösségi oldalt. A legszembetűnőbb változás a négy évvel ezelőtti adatokhoz képest, hogy a médiában dolgozó szakemberek körében megduplázódott a blogokat használók és írók aránya. Jelentős mértékben nőtt továbbá a videómegosztók népszerűsége, ellenben a többi közösségi csatornát továbbra is kevesen használják – derül ki a Trendlabor idei Médiaindex kutatásából.
Első alkalommal 2010 júniusában vizsgálták egy részletes, kvantitatív kutatás során, hogy az újságírók milyen arányban és hogyan használják a közösségi médiát, illetve mit gondolnak annak térnyeréséről. Akkor az eredmények azt mutatták, hogy a megkérdezettek csak egy része ismerte és használta aktívan ezeket az oldalakat, és ők is inkább személyes célokra. A felmérés idei ismételt elvégzéséből ezzel szemben kiderült, hogy az újságírók ma már fontos munkaeszköznek tartják a közösségi felületeket: többségük mostanra nemcsak hasznos forrásként tekint ezekre az oldalakra, de jelentős hányaduk maga is részt vesz a közösségi tartalmak előállításában. „Míg 2010-ben az újságírók döntő hányada még bizalmatlan volt a közösségi médiával szemben, és nagyrészt magáncélra használta azt, mára a közösségi felületek az újságírói munka olyan alapvető részévé váltak, mint a diktafon vagy a szövegszerkesztő” – mondta el a Szabados Krisztián, a felmérést készítő Trendlabor ügyvezető igazgatója.
Már mindenki használja... Paulo Whitaker / Reuters |