Bár további 61 konténer is a vízbe esett, azokról azóta sem tudni semmit, egyedül a legórakomány bukkan fel időről időre. A sors iróniája, hogy a partot ért darabok többsége tengerrel kapcsolatos, van köztük polip, hínár, búvárfelszerelés, kalózkard és sárga mentőmellény is.
"A polip vagy a sárkány olyan, mint a szent Grál. Úgy tudom, előbbiből csupán hármat találtak, azok közül is egyet jómagam, egy challaborough-i barlangban. Ez egy igazi verseny. Ha megtudod, hogy a szomszédod talált egy sárkányt, azonnal ki akarsz menni a partra és találni egyet magadnak" – meséli Tracey, aki még Facebook-oldalt is készített a parton talált legókincseiről.
Mint mondja, nemrég üzenetet kapott Melbourne-ből, Ausztráliából. Valaki egy békauszonyra bukkant a parton, és úgy gondolta, a legófigura talán a Tokio Express konténeréből kerülhetett a vízbe.
|
A sárkány igazi kuriózumnak számít |
Curtis Ebbesmeyer amerikai tengerbiológus a baleset óta nyomon követi a hajó rakományának sorsát. A tudós szerint az áramlatoknak köszönhetően az egyes darabkák akár több ezer kilométert is megtehettek, néhány akár az Egyenlítő környékéig is eljuthatott, ennek ellenére úgy gondolja, hogy ha valaki Floridában vagy Ausztráliában legót talál a tengerben, azt valószínűleg gyerekek ejtették a vízbe.
"A tanulság, amit a legó-sztoriból tanultam, az, hogy ami a tenger fenekére süllyed, az nem mindig marad ott" – mondja a szakember, majd hozzáteszi: az acélkonténerekből kiszabaduló tárgyak szinte bárhova eljuthatnak, ahová a tengeráramlatok sodorják őket.
Ennek persze megvan a maga árnyoldala is. Míg a kisméretű darabkák hatalmas örömet okozhatnak a felnőtteknek és a gyerekeknek, addig a madarak halálához vezethetnek. Emma Owen, a Lego szóvivője is belátja, hogy a Tokio Express-szel történteknek komoly következményei vannak, ám mint mondja, a dolognak semmi köze a Lego Group tevékenységéhez, ők ugyanis figyelnek a környezetre az előállítás során.
Chris Koch, a tengeri áruszállító cégeket tömörítő szervezet, a World Shipping Council szóvivője elmondta, hogy egy sor előírás szabályozza a konténerek építését és tárolását, úgyhogy többnyire a rossz időjárási viszonyok okozzák vesztüket.