Bartók-feldolgozásokkal vonul a bálterembe a progresszív rock legendás együttese, az ezúttal akusztikusan megszólaló, négy vonóssal kiegészülő kvartett. Török Ádám szerint a Mini sikerében közrejátszott a Ratkó-korszak is.
Ki hitte volna: a Mini együttes szombat este, a muzsika világnapján bevonul a balatonfüredi Anna Grand Hotel nagytermébe, majd október 9-én a budapesti Marriott Szálló báltermébe; kicsit talán a magyar komolyzene történetébe is. Elvégre a Kézdy Luca és Kalmusz Boglárka hegedűssel, Kakuszi Panna brácsással, valamint Pribay Valéria csellóssal kiegészülő Török Ádám, Nagy István, Papp Gyula, Tóth Dénes kvartett a Mini Acoustic World elnevezésű, hetvenperces program felében Bartók-feldolgozásokat játszik.
Ketten a rockpartról: Nagy István (balra) és Török Ádám Reviczky Zsolt / Népszabadság |
Régi műsor ez. Török 1970-ben lement a XIII. kerületi Csanády utcai KISZ-klubba, ahol a Syrius nyomta a progresszív rockot, és ámulva nézett egy ifjú billentyűst, aki beszállt a szokásos örömzenélés közben. Az a zongorista Papp volt; ő már a konzervatórium előtt játszotta az Egy este a székelyeknél című Bartók-darabot. Nem sokára a Mini vele és Bartók-adaptációkkal rukkolt ki; az utóbbiakkal – tudomásunk szerint – a második rockzenekarként a világon, mert elsőre az Emerson Lake & Palmer trió adta közre az Allegro Barbarót. Az 1971-es Mini – amelynek összeállítása egy híján megegyezik a 2016-oséval – már sorra fogalmazta a maga nyelvére a nagy magyar zeneszerzők műveit, és nemhogy untatta volna hálás törzsközönségét, de idehaza úttörő vállalkozásával nőtt a publikum – meg a saját – szemében.