Regionális szuperprodukcióként debütált tavaly az Index videosorozataként indult Attraktor, amelyet első webes sorozatként a Discovery Channel alkalmazott tévére idehaza, Csehországban és Szlovákiában. Ezzel nemcsak a nézőszám nőtt, hanem a költségek és a befektetett munka is. De a magyar riporterek szerint sokat megér, hogy meghallgathatják a cseh szinkronhangjukat.
Az Attraktor az a produkció, amely lenyomta a híres Top Geart a világ legkeményebb terepjárójáért, a Ghe-O-ért folytatott harcban. Olyan holland katonai eszközökben készült, melyekben előttük még senki más, és forgathattak a nagy széllel, azzal a tankalvázra szerelt repülőgép-hajtóműből készült berendezéssel, amellyel olajkutak tüzét szokták oltani a magyar lánglovagok.
Mesterházi Dávid és Magyarósi Csaba a Gripen-küldetésen Attraktor |
Az egyetlen fatális véletlen az Attraktor csaknem hétéves történetében maga az indulás volt. Amikor Budapesten nagy sajtónyilvánosság előtt landolt a világ egyetlen, 250 tonna terhet szállítani képes, kétszer három hajtóműves teherszállító monstruma, Magyarósi Csaba és Mesterházi Dávid, az Index akkori újságíróiként gondoltak egyet, s nem cikket írtak az eseményről, hanem videót forgattak az ukrán gyártású monstrumról. Óriási siker lett, akkor azt az egy videót csaknem negyvenezren nézték meg. S ami ilyen siker volt egyszer, gondolták, az stabilan is képes jó nézőszámot hozni, ezért elkezdték gyártani az érdekesebb technikai berendezésekről szóló sorozatot. A fogadtatás jobb volt, mint várták.