Mikor beülünk a nézőtérre, Halász Péter, az opera fő-zeneigazgatója, az előadás karmestere a nézőteret pásztázza. Olyan helyet keres az emeleten, ahová „áttelepíthető” néhány zenész. Épp az első szereposztás első jelmezes próbája kezdődik. A szereplők még szokják a Benedek Mari tervezte ruhákat. Egy zongorával szól a zene, az énekesek is inkább csak markíroznak. Igaz, ha Kunót, a hercegi örökös jogú erdészt játszó Gábor Géza kinyitja a száját, basszusa körbezengi a színházat. Ő mondja Zsótérnak, mennyire rossz kalapban énekelni, a rendező meg arra buzdítja, az áriák alatt tartsa inkább a kezében.
Aki nincs színpadon, nézi a kollégákat. Terepszínű ruhában először egy, majd két vadász ül a nézőtéren. Van valami riasztó benne, hiába tudjuk, hogy ez jelmez, és kezükben nem valódi a fegyver.
Zsótér narancssárga széldzsekiben és kék kötött sapkában fel-le rohangál a színpad és a nézőtér között. Bosszantja, hogy semmi nem működik időben. Hogy kontakthibás a díszletkoszorú, hogy a fényesek nem találják meg fejgéppel a szólistát, a süllyesztő nem indul el időben, és az „éjszaka leplén”, azaz egy előfüggönyön a rárajzolt baglyok pislogó vörös szeme nem működik azonnal. Az antikváriumcégérként ismert, kék alapon sárga, pszichedelikus tekintetű bagoly nemcsak rajzolva, hanem a függönyön is megjelenik a régi neonként.
|
Kovácsházi István, Palerdi András és Ladányi Andre Teknős Miklós / Népszabadság |
Hol bikiniben, hol madárnak öltözve, hol vadászként áll a színpadon Ladányi Andrea. Nem csak koreográfusa az előadásnak, maga az ördög. Azaz Samiel, a fekete vadász, aki segít varázslőszereket készíteni Maxnak (Kovácsházi István), hogy elnyerje főerdészi állását és szerelme, Ágota (Szabóki Tünde) kezét. Kaspar (Palerdi András) szövetséget kötött az ördöggel, és most arra kéri Samielt, adjon Maxnak bűvös golyókat, amelyekből hat találja el a célpontot, a hetedik viszont Ágotát, Max szerelmét lője el. A vadász jól céloz. A bűvös hetedik lövedék azonban nem Ágotát öli meg, hanem Kaspart. Amikor kiderül a golyóöntés, a herceg (Haja Zsolt) száműzné Maxot, de egy remete (Kováts Kolos) közbelépésével minden jóra fordul.
A dalok németül, a szövegek magyarul hangzanak el, Ungár Júlia fordításában. Jó sok a próza, az operaénekeseknek nyilván sok munkájuk lesz még ezzel. A táncos Ladányi Andreának is van prózai szerepe, komoly rutinja van már ebben. 2008-ban ugyanis Dürrenmatt Az öreg hölgy látogatása című darabjában dolgozott együtt Zsótérral a József Attila Színházban. A főszerepet, Claire Zachanassiant játszotta parádésan.