Új modellt valósít meg Hajdu Szabolcs és csapata: Ernelláék Farkaséknál című alkotásukat több ezren látták, mielőtt a mozikba került. Lakásokban is vetítettek.
Nem Hajdu Szabolcs Ernelláék Farkaséknál című filmje az első, amelynek alkotói speciális terjesztési módokat kerestek, miután a klasszikus forgalmazó cégek nem láttak fantáziát az alkotásukban. Reisz Gábor mindössze hétmillió forintból készült, Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan című – hihetetlenül gyorsan kultikus pozíciót és több mint ötvenezer nézőt szerző – első filmjének szerintük kockázatos terjesztését nemigen akarták vállalni a nagyobb piaci szereplők. A mű végül a Cirkófilmnél kötött ki, a cég munkatársai különleges akciókkal dobták fel a film promócióját: kisebb-nagyobb társaságoknak mozibuszt lehetett bérelni – a helyek pillanatok alatt beteltek.
Az alkotók otthona személyes, intim tér, amelyben rendező és közönsége egymás szemébe nézhet Reviczky Zsolt / Népszabadság |
Mivel a Karlovy Vary-i fesztiválon elnyert két díj előtt Hajdu Szabolcs új filmjéért sem tolongtak a disztribútorok, Hajdúék is gondolkoztak alternatív terjesztési modellekben. Épp a „Van" számított referenciának az Ernelláék közösségi terjesztésével kapcsolatban. Ha már struktúrán kívül, önerőből, szűk hárommillió forintból készült, a terjesztése is nyugodtan lehet unortodox. Elképzelhető, hogy épp ezért lesz több nézője, mint a legtöbb magyar filmnek.