Hol kezdődhetne máshol a Nadia Comaneci életéről szóló regény, mint Montrealban? A román tornászlány az 1976-os olimpián legyőzte a gravitációt és kiakasztotta a számítógépet. Az olimpiai kijelzőket szállító cégnek azt mondták ugyanis, hogy a nagy táblára három számjegynél nem kell több, hiszen tízpontos (digitális táblán 10.00-es) gyakorlatot lehetetlen elérni. Erre a 14 éves Nadia az ötkarikás játékok történetében először hibátlannak bizonyult. Montrealban csak őt nem zavarta meg, hogy az eredményt kezelni képtelen kijelző egy pontot adott neki (1.00). A nézők tiltakoztak, Comaneci viszont tudta: győzött.
A Comaneci életét feldolgozó Lola Lafon egy évvel a montreali diadal előtt született, tehát a francia regényíró (és énekes) számára a könyv főhőse és kora: történelem. Így először is kutatnia kellett. Elutazott Bukarestbe, ahol gyerekkorában hosszabb ideig élt, beszélgetett tanúkkal és szakértőkkel, megnézte az egykori felvételeket és interjúkat, olvasta a főszereplő és környezete Securitate-aktáit. A regényt végül két lábra állította: a valós eseményekre és a valósnak tűnő, de teljességgel kitalált párbeszédre.
A történetet apró jeleneteken keresztül meséli el Lafon. A fejezetek újságcikk hosszúságúak, címük pedig pontosan kijelöli az évszámot és a helyszínt. Mintha fennmaradt fényképeken keresztül látnánk rá a tornászlány sorsára diadalmas felemelkedésétől méltatlan körülmények között lezajló szökéséig. Ahogy villognak a vakuk, úgy rohanunk végig a Románia és Ceausescu számára felértékelődést hozó hetvenes éveken, majd a középkori sötétségbe vezető nyolcvanasokon. A gyorsan pörgő jelenetek között Lafon képzeletbeli beszélgetést folytat Nadiával a már megírt vagy éppen végleges formáját nyerő fejezetekről.