nyolcmillió forintról írt.
Nagyot egyelőre nem sikerült elérnünk, így azt sem tudtuk megkérdezni, hogy mire utalt a bulvárlapnak nyilatkozva, amikor azt mondta: a tárgyalások a külső szervezővel akkor szakadtak meg, amikor kiderült,
a PeCsa a szerződésben kikötötte volna, hogy az eseménynek nem lehet politikai színezete.
Köves Gábor állítja, semmiféle politikai színezetet nem akartak adni a fesztiválnak, a produkciós cég egyik nagy oldalhoz sem kötődik, azzal pedig nem foglalkoznak, hogy a zenészek hová teszik az ikszet négyévenként, vagy melyik politikai csoportosulással rokonszenveznek. – Nézze csak meg a fellépők listáját, egyértelműen politikamentes az egész rendezvény – így Köves, aki annyit azért elárult: hiába próbálták ők a csarnok üzemeltetőivel történt tárgyalásokon lejjebb tornászni a bérleti díjat, falakba ütköztek.
|
Nagy Feró a Beatrice 35 éves jubileumi koncertjén a PeCsában, 2013. március 16-án M. Schmidt János |
Ezért döntöttek úgy, hogy inkább a csarnok mellett, a városligeti Napozóréten rendezik meg a négynapos fesztivált. A fővárossal, illetve a Városligetet kezelő Városliget Zrt.-vel lényegesen kedvezőbb szerződést sikerült kötniük: a bérleti díj – Köves elmondása szerint – a szükséges kerítéssel, illetve az egyéb infrastrukturális költségekkel együtt is alatta marad a PeCsa által kérteknek, ahol egy puszta színpadnál nem sokkal többet kaptak volna a pénzükért. Az eseményhez közeledve egyébként még egy hónappal ezelőtt is próbáltak megállapodni a csarnokkal, ám ez sem sikerült. Pedig nyilvánvalóan az lett volna a legszebb, ha az intézmény történetének fontos zenekarai a csarnok falain belül (illetve a szabadtéri színpadon) búcsúztathatják el a PeCsát.
Ezt mondja Nagy Feró is, aki zenekarával, a Beatricével számos alkalommal lépett föl az emblematikus helyszínen. – A PeCsa azoknak volt igazán jó lehetőség, akik egy-egy koncertre egy-két ezer embert tudtak megmozgatni – így a Beatrice frontembere, aki szerint az is jó volt a csarnokban, hogy kialakítása messzemenőkig rocker-, illetve punkbarátnak mutatkozott. Amikor rákérdeztünk, mit ért ez alatt pontosabban, az énekes azt mondta: azt, hogy a srácok nemigen tudtak kárt tenni a helyben. Megkérdeztük Nagy Ferót arról is, hogy – mint a helyhez sok szálon kötődő előadóművészt – nem keresték-e meg őt, őket a „hivatalos” búcsú szervezői is. A frontember elmondása szerint először a „napozórétesek” jelentkeztek a menedzsmentnél. Egyébként úgy véli, jobb lenne valamiféle egyezség a két szervező között, mert „a PeCsa nélkül búcsúztatni a PeCsát nem túl jó ötlet”, ám végül lett, ami lett. Konkrét bérleti összegről nem tud Nagy Feró, de a nyolcmilliót ő is túlzónak nevezte: – Talán arról van szó, hogy a PeCsa az ő haláltusája közben még szeretne egy jó utolsó vacsorát – mondta.
Akárhogy is: a ma startoló, vasárnapig tartó „nem hivatalos fesztiválon” elég nagy lesz a nyüzsgés. Feróék mellett föllép a Takáts Tamás Blues Band, az Auróra, Vörös István, Deák Bill Gyula, Török Ádám és a Mini, a Skorpió, sőt a búcsú kedvéért újra összeáll az Exotic, és ott lesz a csarnok egyik első koncertjét adó Karthago is.
Hivatalos búcsú is lesz
„Minden híresztelés ellenére még több mint egy hónapig üzemel a Petőfi Csarnok, lesznek rendezvények, bolhapiac és várja vendégeit a Café is” – olvasható az intézmény honlapján. Itt az is kiderül, hogyan tervezi búcsúztatni az üzemeltetés a csarnokot: hivatalos záró hétvége keretében, amelyet október 24-én és 25-én rendeznek. Tunyogi Péterre emlékeznek zenésztársai és barátai, így mások mellett Vikidál Gyula, Zeffer András, Závodi János, Donászy Tibor, Kékesi Bajnok László, Som Lajos, Tunyogi Bernadett.
„Nagy meglepetést” is ígérnek a szervezők. A háromórás koncert után aztán „Az utolsó éjszaka a PeCsában” című rendezvényen a közönség a zenészekkel együtt mulathat és emlékezhet a csarnok 30 évére. Ekkor lesz utoljára nyitva a kultikus bolhapiac, odabenn pedig lemezbörze várja a bakelitgyűjtőket, és „a kultikus Pokolgép-záróblokk után a függöny bezárul, és már csak a PeCsa szép emléke marad meg mindannyiunk számára”.