Idén Mészáros Bélán, a Katona József Színház művészén volt a sor, hogy egykori színművészetis osztálytársaival a színpadra rakja ki a lelkét és a titkait.
– Őszinte előadás volt, de mit gondolnak ezután magáról a nők?
– Az egyik előadás után beszélgettem egy kollégával, akinek ott volt a nagyon csinos lánya. Ránéztem, és ő azonnal magához húzta... Egyébként jó volt ezt kibeszélni, az elmúlt három évem jobban foglalkoztatott, mint a korábbiak. Három éve halt meg apu két hónapnyi súlyos betegség után, azóta sok balhé volt az életemben. Apu halálával hirtelen férfinak kellett lennem a családban, és lehet, hogy ettől menekültem.
„Próba közben szoktuk minősíteni a figurákat, de mikor magadról hallod, fura" Földi Imre / Népszabadság |
– Anyámtól és nővéremtől csak annyira, ne boruljanak ki, amikor aput látják. Azért volt sírás-rívás. A volt feleségemnél izgultam, de kiderült, örült az egésznek. A próba alatt is beszélgetett Veronika a lányokkal, át is küldött két anyagot, amit ő írt az életünkről. Egyébként a barátnőm, Ildi mellé ült le a nézőtéren, nem ismerte. Mikor megláttam őket együtt, majdnem elájultam.
– Mennyire alakították színházszerűvé a szöveget?
- Fontos a történelmi hűség. Valóban szembementem egyszer az autópályán. Apukám temetése után este a Heldenplatzban játszottam egy olyan embert, aki az apja temetéséről érkezik. Aztán anyám is azt mondta apám halála után, mint a darabban: „özvegy lettem, mennyi özvegy van ebben az utcában". Azért akadt néhány elemelt rész is... Próba közben szoktuk minősíteni a figurákat: ez szemét volt, ez aljas, ez seggfej. De mikor mindezt magadról hallod, fura.