Szűcs Attila a magyar festészet középgenerációjának egyik legizgalmasabb tagja. Tavaly egy szakmai szavazáson beválasztották a tíz legjelentősebbnek tartott hazai kortárs képzőművész közé.
Déli pályaudvarhoz közeli műtermében különös festői világának műhelytitkaiba igyekeztünk bepillantást nyerni. A műterem tulajdonképpen egy első emeleti lakás, melynek utcára néző nappalijában az egyik nagyobb falfelület szolgál alkotásra. A falnak támasztva, egy hosszú polcra állítja a vásznakat festés közben. Néha egészen furcsa alkotói módszereket is alkalmaz. A Felkészülés a sötétségre című képén például kifeszített festékes madzaggal csapatta fel azokat az egyenes, lézerszerű vonalakat, melyeknek hálójában három angolszász katonatiszt áll, s egyikük pálcájával egy hatalmas fekete négyzetre mutat.
Fotó: Teknős Miklós / Népszabadság |
Legújabb festménye, tőle szokatlanul szinte akciókép, középpontjában ugrató rendőrlovassal. Művei máskülönben filozofikus, melankolikus jelenetek, melyek hősei furcsa megvilágításban álló emberek. Legalábbis mostanában. Mert húsz éve még többnyire magányos bútorok, fotelek, kanapék, ágyak, padok voltak főszereplői. Aztán megjelentek a figurák. Külön sorozaton tűnt fel Buster Keaton, a némafilmek elfeledett sztárja.