Tettamanti Béla grafikusművész örömmel nyugtázta, hogy 16 év után sem fáradt el a közérzeti kiállítás, és elmondta, mi ragadta meg a figyelmét leginkább.
Két méregerős aktuálpolitikai üzenettel fogadott a tárlat minket Tettamanti Béla grafikussal, aki rögtönzött tárlatvezetésre vállalkozott: az egyik poszterről a Névtelen Kopasz szobra tekintett le reánk büszke posztamenséről, a másikon álomszerű trópusi tengerpart tárult szemünk elé, pálmákkal, jetskivel, luxusjachttal és „Itt nem működnek magyar reformok." felirattal. Mindkettő belopta magát a grafikus szívébe, aki az előbbiről szólva a grafikai elem egyszerűségére és tisztaságára hívta fel soha nem lankadó figyelmünket, a karibi kompozíciót méltatva pedig kiemelte: különösen finom, ahogy az alkotó a képi atmoszférát és a szöveget összepasszította.
Tóth Györgyi: Célország. Az ARC plakátjai ironikusan állnak a politikai témákhoz, egészen másként, mint amilyeneket mostanában az utcán látni lehet |
Élvezettel műértettük az „Elvesztette enyém jellegét" szöveget hordozó alkotást is, amelyen egy oszlophoz láncolt biciklit loptak el éppen – ebben a grafikust leginkább az ragadta meg, hogy a művész micsoda alázattal rendelte alá munkáját egyetlen szikár gondolatnak. Megálltunk a rangos Bocuse D'or szakácsversenyek margójára szánt plakátnál is, amelyen egy réti virágnak tűnő organizmussal párosított penészes paradicsom duzzog az őt körülvevő, hatalmas üres térben, ami egy tányér.