galéria megtekintése

Az Iszlám Állam már csak féltávra van Magyarországtól

3 komment


Veres Dóra

Kiről beszél a világ? – erre keresi a választ a WorldPR nevű nemzetközi PR-ügynökség, melynek 2016-os országbrandrangsorában egyre előkelőbb helyen szerepel az Iszlám Állam.

Tavaly a nyugati országokban az interneten leginkább keresett nevek között a 107. helyen szerepel – 56 helyet javított tavalyhoz képest. A WorldPR ügyvezető igazgatója, Patrick Robertson lapunknak azt mondta, hogy ha egy ország javítani szeretne a róla megjelenő képen, ahhoz jól megtervezett programokra és szakemberekre van szükség. – Az elmúlt 25 év tapasztalatai alapján úgy gondolom, hogy a kormányzati stratégák megfelelő lépésekkel relatíve rövid idő alatt képesek az országról alkotott negatív képet sokkal vonzóbbá tenni – mondta.

– Az új tanulmány rámutat arra, hogy az Iszlám Állam (IS) nemzetközi profilja egyre erősödik, különösképpen a csatlakozni vágyók körében, valamint jelentős publicitást kapnak a brutális kivégzéseik és gyilkosságaik miatt. Ez utóbbi kifejezetten aggasztó, tekintve, hogy az IS hamarosan ugyanolyan ismert név lesz, mint a mai geopolitikai környezetet tekintélyükkel és befolyásukkal meghatározó globális nagyhatalmak – reagált a hírre dr. Andrew Roberts, a patinás londoni King’s College háborús tanulmányok tanszékének

 

A több különböző területet vizsgáló lista a korábbi évek, illetve az elmúlt 12 hónap internetes keresései, valamint az ENSZ Turisztikai Világszervezete és a Világbank adatai alapján készült. Meglepő, hogy a Brexit ellenére Nagy-Britannia a tavalyi eredményéhez képest négy helyet előrelépett a befektetési imázst vizsgáló listán, ahol most a nyolcadik. Ebben szerepe lehet annak is, hogy az uniós tagságról június 23-án tartott népszavazás előtt a befektetői és a pénzvilág egyértelműen azt hitte, hogy ha kis többséggel is, de a maradást pártolók lesznek többségben. Nagy-Britanniát Japán, India, Németország, Kanada, Franciaország, Kína és az Egyesült Államok előzi meg.

Ha a turisztikai vonzerőt nézzük, a 2015-ös bevételeket tekintve az USA áll az első helyen, azonban ha a látogatószámot vesszük alapul, az utóbbi idők terrortámadásai ellenére Franciaország szerepel az élen. Magyarország előbbi listán a 45., utóbbin a 21. helyen végzett, vagyis sok a turista, de viszonylag keveset költ.

Az európai menekültválság hatására az elmúlt évekhez képest egyre többen érdeklődtek az interneten az ebben Magyarországot is megelőző, 49. helyen szereplő Szíria, valamint a 86. helyen lévő Líbia iránt. Ugyancsak „népszerű” lett Törökország, ami nem meglepő, tekintve a márciusi török–EU menekültügyi megállapodást vagy az utóbbi hónapok véres terrortámadásait. Törökország legutóbb épp vasárnap került címlapokra, miután egy tizenéves kisfiú öngyilkos merényletet követett el a szír határhoz közeli Gaziantep településen, egy lakodalomban. Ukrajna szintén népszerű keresőkifejezés, az elmúlt év adatait tekintve a 30. helyen szerepel, amit a kelet-ukrajnai konfliktus magyaráz.

Noha Brazíliával kapcsolatban az elmúlt két évben leginkább a korrupciós botrányoktól volt hangos a sajtó, a riói olimpiának a lista készítőinek elemzése szerint pozitív hatása volt az országimázsra.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.