Vizsgálja a dohánynagyker monopóliumának kiosztását az Európai Bizottság. Egy panasz nyomán mérlegelik, hogy a magyar eljárás megfelel-e az uniós versenyszabályoknak. A bizottság szerint a nemzetstratégiai jelentőségűnek minősített cégfúzióknál is ki kellene kérni a Gazdasági Versenyhivatal álláspontját. Szerintük így átláthatatlan, hogy a magyar kormány kinek miért adja meg a felmentést a fúziós eljárás alól.
Vizsgálja az Európai Bizottság a trafikellátót. Azon belül is annak szentelnek figyelmet, hogy sérülnek-e a versenyfeltételek az egyszereplőssé tett dohány-nagykereskedelmi piacon, amely évi több százmilliárd forintos forgalmat és tízmilliárdos nagyságrendű biztos hasznot jelent a kiválasztottnak. A brüsszeli eljárásra rálátó forrásaink szerint az is elképzelhető, hogy ha Brüsszel tiltott állami támogatásnak minősíti a BAT és a Continental kormány által bebetonozott üzletét, úgy akár fel is függesztheti a kormányhatározat végrehajtását, azaz megakaszthatja a tervek szerint novemberben induló trafikellátó működését.
A magyar állam eljárása is vizsgálat tárgya lehet, hiszen nemzetstratégiai minősítéssel akadályozták meg, hogy a Gazdasági Versenyhivatal megvizsgálhassa a BAT és a Continental közösen létrehozott cégét – amely megkapta a trafikellátó monopóliumát.
A testület megerősítette korábbi értesülésünket, miszerint Brüsszel egy panasz nyomán vizsgálatot indított a nemzeti trafikellátó kapcsán, amiben arra keresnek választ, hogy az egyszereplőssé tett dohánynagykereskedelmi rendszer megfelel-e az uniós szabályoknak. Ismeretes: a dohány-nagykereskedelmi koncessziót meglehetősen sajátos körülmények között kapta meg a British American Tobacco és a kormányközeli Continental Zrt.