Folytatódhat a MÁV átalakítása. A divatos trendbe az illeszkedne, ha a nemzeti vasút aktuális foltozgatását Orbán Viktor és Simicska Lajos viszálya hatná át, ám az első személycserék mögött inkább vállalaton belüli okokat kell keresni. A vasutasok mindenesetre hosszasan tudják sorolni, ki és mit baltázott el, közben találgatják, ki jön, és ki megy még ezután.
Az első váltóállítást Dávid Ilona már végrehajtotta. A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójáról régóta beszélik, hogy a Simicska Lajos köreihez sorolt állami menedzserekhez hasonlóan, előbb-utóbb távozásra kényszerülhet. Amiben nagy tévedés nem lehet, hiszen a magyar vasút első emberének lenni nem nyugdíjas állás. De, hogy Vida Ildikó NAV-elnök nyomdokaiba lép-e, egyelőre nem lehet tudni. Az viszont biztos, hogy a MÁV-Start 21 új villamos motorvonatának szállításáról szóló szerződés múlt heti aláírása után, az elnök-vezérigazgató behívatta a személyszállító leánycég vezérigazgatóját. A megbeszélésről Zaránd György úgy távozott, hogy közös megegyezéssel leköszön posztjáról, ami azt is jelenti, hogy egyúttal a vasútnak is hátat fordít július végén.
Rejtélyes távozás
A régi vasutasnak számító vezető kilépését a MÁV nem jelentette be, csak a kiszivárgott hírt erősítették meg. Megkeresésünkre Zaránd György sem indokolta döntését. A vasútnál mindenesetre úgy tartják: nem pusztán azért válik meg a mundértól, mert a vonatközlekedés megbízhatósága még mindig kívánnivalókat hagy maga után. Bennfentesek szerint sokkal inkább arról lehet szó, hogy a 2010-ben személyét szakmai vonalon „átmentő” gépészeti vezető vitorláiból kifogyott a hátszél. Támogatójaként a folyosói pletykákban Fónagy Jánost, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkárát említették, aki a találgatások szerint már nem tudta megvédeni. A MÁV vezetésének türelme állítólag egy szerződés felhatalmazás nélküli aláírása miatt fogyott el.