A magyar kreativitás világhírű, Magyarországon. Erősen tartja magát ez a hiedelem, melyet elsősorban múltbeli innovációk tartanak életben, hasonlóan a magyar futballhoz, melyet egyetlen komoly győzelem alapján gondolunk esélyesnek bármiféle nemzetközi megmérettetésen. A magyar kreativitás manapság talán a startup kultúra kialakulásában illetve a romkocsmák kulturális jelenségén érhető tetten.
hirdetés
Ezidáig. Ugyanis a Cannes Lions fesztiválon, mely a kreativitás versenye 3 magyar alkotás diadalmaskodott. Nem tűnik soknak, de mégis rengeteg ez, mivel eleddig 18 év alatt 5 Cannes Lions díjat kapott a magyar kreativitás. S úgy sikerült ezen ennyire markánsan változtatni, hogy egyre több kategóriában minden idők legtöbb alkotása versenyez.
Megbízó: "Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan" című film
Bronz Oroszlán
hirdetés
Ez az alkotás azt mutatja meg, hogy nincs lehetetlen. Nem kell elfogadni adottságként ha valami nem úgy működik ahogy szeretnénk. Ha nem mennek el elegen moziba, ha nincs pénz reklámra akkor a megszokott "értelmezési tartományból" kilépve lehet elérni, hogy az emberek meg akarják nézni a filmet. Manapság minden fronton akadályokkal nézünk szembe, melyekre a tipikus módszerekkel már nem tudunk megfelelő megoldásokat adni. Akkor lehet előre jutni, ha mint individuumok, cégek, városok vagy épp mint ország kilépünk a megszokott keretekből és léptéket váltva valami újjal próbálkozunk. Ha mindig ugyanazt csináljuk nem várhatunk változást. Arra pedig nagy szükség van manapság.
Possible – Poco Eco Játékalkalmazás
Megbízó: Iamyank zenei producer
Bronz Oroszlán
A Possible interaktív mobil játéka is ennek az innovativ minden lehetséges gondolkodásnak az eredménye. A zenészeknek folyamatosan újra kell gondolniuk azt, hogy hogyan tudják rávenni az embereket, hogy fizessenek az alkotásaikért. Sok invenciózus és okos megoldás létezik már, s ez a játék ebben a hangzavarban tudott új hangot megütni.
hirdetés
AR Works – ViaOpta okostelefon alkalmazás
Megbízó: Novartis
Bronz Oroszlán
Egyre több márka ismeri fel, hogy a marketing képes valódi értéket teremteni az emberek számára, hogy a márkaépítésre szánt marketing büdzsét nem csupán reklámokra lehet költeni, hanem olyan hasznosságokra is, melyek az emberek életét könnyítik meg. Így a reklám túlnő a saját zavaró valóságán és előremutató változásokat inspiráló tényezővé válik. Fontos tanulsága ez a cannes-i fesztiválnak. Fontos, hogy ezt a modern márkaépítési elvet már Magyarországon is alkalmazzák.
Még vannak esélyes magyar reklámalkotások versenyben. Szombaton kiderül, hogy lett-e a háromból négy.
És egy kis színes. A magyar sztárok sokat tanulhatnak Kim Kardashian menetelését elemezve. A Kardashian márka nem elsősorban a személyes márkaépítés rutinjait követi, hanem igyekszik a modern tecnikákat alkalmazva megkerülhetetlenné válni.
Kim Cannes-ban mutatta be a legújabb termékét, egy mobil app játékot, amely rettentő népszerű: 22 milliónyian töltötték le, és 26 perc az átlagos játékkal töltött idő. A mobiljáték Hollywood világába avatja be a nézőt, aki úgy élhet a játékban mint Kim Kardashian. Nem elhanyagolható módon a játék követi Kim valódi életét, amely ennélfogva már-már egy reality show szereplőjévé teszi a játékost.
A kreativitás szinte sistereg Cannes-ban, de ehhez most már magyar a alkotások és márkák is hozzájárulnak. A nagy tanulság pedig az, hogy a lehetetlen elérése lehetőségének az elismerése a legfontosabb a lehetetlen eléréséhez.