A Kanálka-sztori lényege, hogy a helyi termésből helyben, helyiek részvételével valami olyan terméket állítsanak elő, amire vevők mások is, mert más, mert különleges, mert jó minőségű. A Kanálka üzem fő csapásiránya a chutney-k, és a zöldségkrémek, amiket többféle változatban, egészen izgalmas kompozíciókban csomagolnak szépen megtervezett címkés üvegekbe, és hoznak forgalomba szerte az országban.
Hogy amit csinálnak, az jó, afelől nem lehet kétsége az alapítónak, hiszen a Kanálka termékeinek máris komoly rajongótábora van. A szigorú élelmiszer-feldolgozási követelmények betartása mellett készülő kézműves termékek éppen attól különböznek másoktól, hogy ugyanolyan hagyományos kézi módszerrel készülnek, mint a magánházak bármelyikében, méghozzá a térség, a Makói kistérség emblematikus növényeit, a fokhagymát és a hagymát is belekomponálva a készülő termékekbe.
A Kanálka megálmodója, Kis Mónika – aki az ugyancsak hátrányos munkaerőpiaci helyzetűeket foglalkoztató bútorfelújító stúdió, a Remodel alapítója is – szerint a közösségi feldolgozóké a jövő, amelyekkel el lehet érni idővel, hogy a helyi termést ne adják el olcsón a termelők, hanem feldolgozzák, és a hozzáadott értéknek köszönhetően piaci áron, saját és mások megélhetését biztosítva dobják piacra.
Ugyanezekkel a közösségi feldolgozókkal lehetne elejét venni annak is, hogy időnként a túltermelés a zöldség vagy gyümölcs beszántásával végződjön a nyomott felvásárlói árak elleni tiltakozásul, vagy azok mélyrepülése ellen.
A Kanálka első – fél – éve az országos mezőgazdasági kiállításon elnyert kitüntető díjjal együtt is jelzi, hogy a királyhegyesiek jó úton járnak, méghozzá egy olyan úton, amely mások előtt is járható.