Cégautóval, reklámkampányokkal, kiemelt juttatási csomagokkal küzdenek az emberekért a munkaerőhiánnyal küszködő cégek. Más régiókban azonban reménytelenséget sugallnak a munkanélküliségi adatok. Visszatértek a válság előtti problémák, a nyári idénymunka pedig csak tovább rontja majd a helyzetet.
Állástalanság és súlyos munkaerőhiány. Mintha egy az egyben visszatértek volna azok a strukturális problémák, amelyek a válság előtti években jellemezték a magyar munkaerőpiacot. Akad már olyan autóipari cég, ahol fél évre is átvállalják a lakhatás költségeit az újonnan belépő kollégáktól, csak sikerüljön betölteni a hónapok óta üres álláshelyeket. Máshol több hónapos külföldi képzést finanszíroznak, és a kiszemelt egyetemi, főiskolai hallgatók már a végzés előtti évben biztosak lehetnek abban: lesz állásuk. Mindeközben Szabolcs-Szatmár-Bereg vagy Baranya megye egyes térségeiben továbbra is lényegesen átlag feletti a munkanélküliség.
– Egyre több cégnél ígérnek ismét autót, kiemelt cafeteriajuttatásokat a kulcspozíciók potenciális betöltőinek és a vezetőknek. Különösen az informatikai szektorban, a mérnöki, de a pénzügyi területen is lasszóval kell fogni az embereket. Nem a dolgozni akaró a kevés, hanem a megfelelően képzett szakember, ezért a cégek kreatívabbnál kreatívabb toborzási módszerekkel igyekeznek meggyőzni a legjobb szakembereket arról, szerződjenek hozzájuk, ne a konkurenciához.
Állásbörze. Kevesebb a kérdőjel Teknős Miklós / Népszabadság |