Összehasonlításképp: az átszállásos kapcsolatok 140-ért elérhetők, Peking felé a legolcsóbb jegyárak is 120 ezer forintnál kezdődnek, több hónapos elővétellel, tehát júniusra 160 ezer forint meglehetősen barátságos árfekvésnek számít. Hozzá kell tenni, hogy ez a járat csak félig közvetlen. Budapestről Pekingbe közvetlenül repül, itthonról este kilenc óra tíz perckor indul, és helyi idő szerint dél után negyven perccel landol a kínai főváros repterén. Visszafelé délután egykor száll fel, viszont másfél órára megáll Minszkben, így 12 óra negyven perc utazást követően, este háromnegyed nyolc előtt öt perccel érkezik meg Budapestre – az az úthossz pedig körülbelül olyan, mintha egy gyors átszállással utaznánk. A menetrend mindenesetre az üzleti és a turista utasok szempontjából is kényelmes.
|
Az első sorban Jen Csien-su, az Air China magyarországi képviselője, Hsziao Csien kínai nagykövet, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Huo Jü-csen, a Külgazdasági és Külügyminisztérium Kína-KKE együttműködésért felelős különleges nagykövete, középen egy Rubik-kockával Balogh Zoltán / MTI |
Azt követően lesz ismét közvetlen légi járat Peking és Budapest között, hogy 2012-ben, a Malév csődje után két hónappal a Soros György érdekeltségébe tartozó Hainan Airlines leállította a napi összeköttetést, amelyet pont ugyanolyan repülőgépekkel üzemeltetett, mint az Air China. A Budapest Airport járatfejlesztésen dolgozó szakemberei több mint egy éve dolgoznak a járat elindításán, több külföldi szakmai konferencián promotálták, hogy Budapest népszerű turisztikai és üzleti célpont, végül a Lufthansa vezette Star Alliance szövetséghez tartozó Air China légitársasággal sikerült megállapodniuk. A légitársaság 325 repülővel 185 célállomásra közlekedik, Kínán belül mindenhová tovább lehet utazni a hálózatán, pekingi átszállással.
– Egyre több hosszú távú járat indul Budapestről, s ez nemcsak nekünk fontos, hanem az országnak is – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója, akinek öröme megalapozott lehet, hiszen az Air China gépe egy teljes év alatt 98 ezer utast vihet Budapest és Peking között, feltéve, hogy tele van a gép. Naponta közlekedik Dubaiba széles törzsű géppel az Emirates, 180 fős repülővel Dohába a Qatar Airways, és júniustól az Air Transat légitársaság heti két alkalommal köti össze Montrealt és Budapestet.
|
Csak félig közvetlen Balogh Zoltán / MTI |
Noha a jól értesült szakemberek a járat érkezését megelőzően arra tippeltek, hogy kissé lehasznált gép érkezik majd, nem lett igazuk. Bár a gép messze nem volt új, de a kabin állapota szépen ápolt volt, az ülések kényelmesek. A business osztályon használt székek teljesen vízszintes ággyá alakíthatók, így tökéletes kényelmet garantálnak a hatszázezer forintos jegyért cserébe – igaz, az ülések lila borítása kissé furcsa, de csak látványra.
Az ünnepélyes járatindításon megjelent Szijjártó Péter külügyminiszter is, aki kisfiának is megmutatta új büszkeségét, a pekingi járatot.