Felemás évet zártak a kormánypárti média felépítésével megbízott, Fideszhez kötődő vállalkozók. Lendületesen terjeszkednek, ám veszteségük tetemes. Kivéve Habony Árpád cégét.
A jobboldali médiatérben a hatalmas veszteségeket a felvásárolt cégek hozták össze, nem az új befektetések. Az utóbbiak – egy kivételével – mind nyereségesek lettek, pedig közel száz főnek adnak munkát, ráadásul év közben indultak. Egyedül az október közepén startolt Faktor.hu lett veszteséges, a hírportál tavaly 78 millió forintos mínuszt termelt. Viszont a kormányfői tanácsadó, Habony Árpád és a volt miniszterelnökségi államtitkár, Győri Tibor ingyenesen terjesztett, május végén megjelent hetilapja, a Lokál és a szeptemberben indult 888.hu kiadója, a Modern Media Group Zrt. a 2015-ös évet máris 803 millió forint forgalommal és 204 milliós nyereséggel zárta. A Story magazin korábbi főszerkesztője, Ómolnár Miklós által alapított Ripost.hu is nyereséges. Ami meglepő, mert a 2015-ben indított vállalkozások mikroméretűek, összforgalmuk még a másfél milliárd forintot sem éri el.
Az elmúlt hónapokban több becslés is megjelent a sajtóban, amelyek kimutatták: a kormány tömi a baráti médiát állami reklámokkal, nyereségük jelentős része ennek köszönhető. Egyelőre nem látni, mekkora profitra tett szert a Magyar Nemzeti Bank alapítványain keresztül közel 600 millió forinttal dotált New Wave Media-csoport (NWM): a 2013-ban alapított VS.hu kiadójának mérlegei még nem nyilvánosak. Pedig a beszámolókat május 31-ig be kellett nyújtani az igazságügyi tárcához, és a határidőt elmulasztó cégeket akár meg is büntetheti az adóhatóság. A cég tulajdonosa, Száraz István és ügyvezetője, Szilágyi Dániel nem válaszolt lapunk a cégük eredménye felől érdeklődő kérdésére.