Négy éve ment csődbe a Malév, a budapesti légi forgalom viszont a korábbi félelmek ellenére a csúcson van. Igaz, azon az áron, hogy a diszkont-légitársaságok egyes útvonalakról kiszorítják a hagyományos fuvarozókat.
Nagy a jövés-menés a ferihegyi Liszt Ferenc repülőtéren, de korántsem csak az utasok érkeznek és búcsúznak, hanem a légitársaságok is. A nyári időszakban közvetlen járatot indít Budapestről Izlandra, Ibizára és Liverpoolba a Wizz Air. Lyonba az Easyjet repül háromszor, míg egy feltörekvő görög fuvarozó, az Ellinair hetente egyszer repül majd Szalonikibe. Azt, hogy milyen töltöttséggel, még nem tudni, mert a jegyeik már most elég drágák. Újra lesz közvetlen járat Torontóba is. Lapunk információi szerint szó van egy szöuli és egy New York-i járat indításáról is, de egyelőre a tárgyalások nem tartanak ott, hogy meg lehetne nevezni a légitársaságot is.
Sok lúd disznót győzött. Ferihegy fapados mennyország Fotó: Veres Viktor Veres Viktor / Népszabadság |
Négy évvel ezelőtt senki nem gondolta volna, hogy a budapesti repülőtér forgalma 2015-ben a bécsinél és a prágainál is ütemesebben növekszik majd – tavaly 12,4 százalékkal repültek többen, mint 2014-ben, így összesen 10,2 millió légi utas fordult meg a terminálban. 2012. február harmadikán hajnalban a legtöbben azt találgatták, milyen kiesést jelent majd a Malév hajnali csődje, valamint azt, hogy indít-e másik légitársaságot a kormány vagy egy magyar befektetői csoport. Pedig már aznap látszott, hogy a fapados légitársaságok egy pillanat alatt betöltik a létrejövő piaci rést.