Elvileg szeptembertől indul a nemzeti trafikellátó, ám továbbra sem tudni, melyik vállalkozást hozza monopolhelyzetbe a kormány, s hogy kijelöléssel vagy pályáztatás után hirdet-e nyertest. Az évi tízmilliárdos garantált nyereséggel kecsegtető dohány-nagykereskedő szerepére sokan pályáznának, a piac szereplői már gőzerővel készülnek az új rendszerre.
Bár a kormány még nem döntötte el, kinek adja a bombaüzletet jelentő állami dohány-nagykereskedelmet, a Continental és versenytársai is megkezdték a felkészülést az új rendszerre. A napokban került fel a munkaerő-toborzó portálokra a Continental Zrt. álláshirdetése, amelyben az ország területére üzletkötőket keresnek május közepi jelentkezési határidővel. Mint azt a cégnél megtudtuk, az új munkatársakat a leendő állami trafikellátó kiszolgálásához toborozzák. A jövőben – versenytársaikhoz hasonlóan – nekik is országos lefedettségű gyártói képviseleti rendszert kell kiépíteniük.
Sok foganatja nem volt a dohány-nagykereskedők december közepi látványos autós tiltakozásának, a kormány hajthatatlan maradt Korponai Tamás / Népszabadság |
Az ágazat multicégeinél – a BAT-nél és a PM-nél – már korábban szétválasztották a trafikokhoz történő közvetlen kiszállítást és a tényleges üzletszervezést. Utóbbi az alkalmazottak feladata, ők tartják a kapcsolatot a trafikosokkal, felmérik az igényeiket, illetve bemutatják nekik cégük új termékeit. Így ha a kormány végre döntene az egyetlen dohány-nagykereskedő személyéről, akkor