Az elmúlt évek talán legnagyobb magyar játéksikerét elérő SmartEgg (okostojás) lassan Amerikát is beveszi.
hirdetés
Legalábbis ez derül ki az Art & SmartEgg Kft. közleményéből. A logikai fejtörő jogait birtokló cég ugyanis arról számolt be, hogy nem kis sikert értek el: negyven év szünet után most először mutattak be magyar játékot a New York Toy Fairen, a legnagyobb amerikai játékkiállításon.
Új sikersztori? Népszabadság
Mint korábban beszámoltunk róla, az azóta súlyos betegségben elhunyt Zagyvai András által kigondolt logikai játék két éve a világ legnagyobb szakmai elismerését hódította el, amikor Washingtonban megnyerte a logikai játékoknak kiírt International Puzzle Party (IPP) fődíját.
Horváth Zsolt, az Art & SmartEgg Kft. ügyvezetője a közleményben megjegyezte: a vásár kezdetét megelőzően szerződést kötöttek a University Gamesszel a SmartEgg amerikai forgalmazásáról, így a kiállításon már saját standjukon mutatták be az első, hat műanyag tojásból álló sorozatot.
Zagyva András találmányával Kurucz Árpád / Népszabadság
A vásáron elért sikert jól mutatja, hogy további 22 országgal kezdték meg az üzleti együttműködést és tárgyalnak a játék megjelenésének lehetőségéről. Az üzlet komolyságát jól tükrözi: az interneten a SmartEgg amerikai reklámja is látható már.
A SmartEgg feltalálóját, Zagyvai András építészt és a játékát mintegy másfél évvel ezelőtt mutattuk be. Akkoriban még számos kihívás, például a világszabadalom megszerzése előtt állt a találmány, s többi között erre fordították az erőforrásokat.
hirdetés
Ezen felül az eredetileg Zagyvai András által fából készített, kézműves remeknek is beillő alkotást sorozat-, vagyis tömeggyártásra is alkalmassá kellett tenni. Az elkészítés bonyolultsága miatt ugyanis ez egyáltalán nem volt kézenfekvő feladat.
Ez mostanra mind megtörtént, sőt Zagyvai András az okostojás után egy évre az IPP egy másik díját is megnyerte a Ge-Apple nevű térbeli puzzle-lal. Ezeket a sikereket azonban már nem érhette meg, mert tavaly nyáron elhunyt. A SmartEgg sorsát azóta korábbi párja, Lénárd Nóra és az Art & SmartEgg Kft. egyengeti.
A jelek szerint sikerrel. A tojás műanyag sorozatgyártása után a másik nagy kérdést, a forgalmazás mikéntjét is sikerült megoldani.
A tárgyalások eredményeként a tengerentúlon a játék olyan neves játéküzletekbe is bekerült, mint a Toys’R’Us vagy a Barnes & Noble. Így célegyenesbe fordulhat az okostojás története. De nem csak az Egyesült Államokban kezdődhet meg a SmartEgg sikersztorija.
Április végén – az ígéretek szerint – a magyar játékboltokban is megjelenik a logikai fejtörő.