Zuhan a két ország járműpiaca, a tervezett importtilalom inkább a helyi cégeket védi.
Alaposan megsínyli az autóipar az orosz–ukrán feszültséget: Oroszországban 23, Ukrajnában 62 százalékkal kevesebb új autó kelt el júliusban, pedig még nem is léptek életbe importkorlátozások. Ez fájdalmasan érinti a magyarországi autógyárakat is.
Az orosz piac zuhanása miatt csökkenti termelését a szentpétervári General Motors gyár, melynek közleménye szerint augusztustól október 8-ig négynapos munkahétre állnak át, itt készülnek a Chevrolet Cruze, az Opel Astra és a Chevrolet TrailBlazer modellek. Nem véletlenül próbálja a konfliktusra hivatkozva importkorlátozásokkal is erősíteni a hazai gyártók pozícióit az orosz kormány, mely korábban is csak az orosz gyártású modellek vásárlását támogatta központi autócsere-programjával.
A Kreml hivatalos álláspontja szerint a tervezett tilalom nem vonatkozna az Oroszországban közös vállalati formában működő külföldi márkák termelésére, ám az még kérdés, mi lesz a külföldi alkatrészekkel: a győri Audi Hungaria motorokat szállít Kalugába, ahol Skoda és Volkswagen modelleket gyártanak. Az Ukrautoprom havi adatai szerint az ukrán piacon az első hét hónapban eladott 65 ezer autó 47 százalékos zuhanás éves összehasonlításban. Keleti szomszédunk piacát júliusban a ZAZ márka vezeti 1652 autóval, aztán a Toyota, a kínai Geely, a VW és a Skoda következik.