A média- és reklámszakmai szövetségek egyöntetűen elutasítják az iparági párbeszéd nélkül benyújtott reklámadóra vonatkozó törvénytervezet tartalmát – áll az szervezetek által közösen kiadott közleményben.
A szövetség szerint a kommunikációs iparág a Magyar Reklámszövetség összefogásával a tavalyi és idei évben tárgyalásokat folytatott a kormányzattal az iparágat érintő esetleges új adónemek kapcsán.
Ezen folyamatok alapján meglepetésként érte az iparágat és annak meghatározó szakmai szervezeteit, hogy az elmúlt napokban a sajtó tényként kezelte a reklámadót tartalmazó törvénytervezet újbóli felvetését, majd ez az Országgyűlés honlapján a mai napon meg is jelent, lévén az iparágat erről a kormányzat semmilyen módon nem értesítette.
Magyar Reklámszövetség, a Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség, a Helyi Rádiók Országos Egyesülete, a Interactive Advertising Bureau Hungary, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Lapkiadók Egyesülete, a Magyar Marketing Szövetség, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége, a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete, a POPAI Magyarországi Egyesület, a Professzionális Piackutatók Társasága, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete, a Reklám Világszövetsége Magyar Tagozata és a Repropress Magyar Lapkiadók Reprográfiai Egyesülete.