galéria megtekintése

Több mint ezren az élhetőbb Bartók Béla útért

4 komment

Nol

Több mint ezren vettek részt hétfő délután a budai Bartók Béla úton tartott bringás tüntetésen. Attól tartanak, nemhogy kerékpárút nem lesz az ígéretekkel szemben, de még a járdából is elvesznek. Amit a BKK nagyon nem is cáfolt, bár igyekezett éreztetni, hogy még nincs minden veszve.

Hétfő este 6 órakor a környékbeli kulturális- és vendéglátóhelyeket tömörítő Bartók Béla Boulevard és a Magyar Kerékpárosklub biciklis felvonulást szervezett az élhetőbb Bartók Béla útért.

A demonstráció előzménye, hogy a főváros a nyilvánosság kizárásával söpörte le az asztalról a környék fejlődését biztosító, járdaszélesítéssel és kerékpársávok felfestésével, a parkolási helyzet rendezésével járó terveit, melyet a most folyó villamospálya-felújítással egy időben alatt kellene végrehajtania.

Kürti Gábor, a Critial Mass egyik szervezője arról beszélt a több mint ezer biciklis előtt, hogy az elmúlt években a 4-es metró beruházást is beleértve több mint 500 milliárd forintnyi közlekedési beruházás valósult meg a Bartók Béla út környezetében, így nem indokolt, hogy a környéken élőkre és a környéken működő üzletekre is pozitív hatást gyakorló forgalomcsökkentési terveket levegyék a napirendről.

 

Az Élhetőbb Bartók Béla utat! címmel a Facebookon meghirdetett demonstráció a Gárdonyi téren kezdődött, onnan a Szent Gellért tér, a Műegyetem rakpart és a Kartinthy Frigyes úton keresztül a Móricz Zsigmond körtérre vonultak, majd pedig vissza a Gárdonyi térre.


Fotó: Spirk József / Népszabadság


BKK: Még nincs döntés

A demonstrációra reagálva a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz, melyben tudatják, hogy még nem döntöttek az újbudai Bartók Béla úti kerékpáros közlekedés, így egy esetleges bicikliút kialakítása ügyében. A június közepén megkezdett Bartók Béla úti beruházásokról egyebek mellett azt írták, jogszabályi előírások miatt egyes villamosmegállókat szélesíteni kell az útpálya rovására, ezért a Gárdonyi és a Szent Gellért téren a Szabadság híd irányában a korábbi keresztmetszet mellett csak további beavatkozásokkal lenne biztosítható a 2x2 forgalmi sáv.


Fotó: Spirk József / Népszabadság

"Ennek lehetséges megoldása érdekében a szükséges kiviteli tervek készítése végső fázisban vannak, döntés a kialakítandó keresztmetszetről, a forgalomtechnikai megoldásokról - beleértve a kerékpáros közlekedés feltételeinek kialakítását is - ezt követően, a következő hetekben születik döntés".

A BKK közlése szerint főváros továbbra is elkötelezett az összehangolt fejlesztések és a budapesti kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása mellett, ugyanakkor a Bartók Béla úti fejlesztés csak olyan lehet, amely egységes kialakítást nyújt az érintett útszakaszokon és a villamosmegállók környezetében.


Fotó: Spirk József / Népszabadság

A XI. kerületi Bartók Béla úton jelenleg három beruházás folyik egyszerre. A fővárosi önkormányzat megbízásából a BKK uniós források felhasználásával építteti át a villamosmegállókat, melyek így alkalmasak lehetnek az itt közlekedő alacsonypadlós autóbuszok és villamosok együttes fogadására és biztosítani tudják a teljes akadálymentességet is. A BKV Zrt. saját beruházásban végzi az elhasználódott villamospálya felújítását és a villamos közeledés energiaellátását nyújtó betápláló vezeték cseréjét a Szabadság híd és a Móricz Zsigmond körtér között, a Főtáv Zrt. pedig a távhővezeték rekonstrukcióját bonyolítja le a Csíky utca és a Szent Gellért tér között - olvasható a BKK közleményében.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.