Tarlós István főpolgármester a közelmúltban a Római-part növényzetét védő civileket tette felelőssé a terület hézagos árvízbiztonságáért, a projektet azonban sokkal inkább a kormány és a főváros vitái hátráltatják. A folyton változó beruházás közben egyre inkább egy nagyszabású ingatlanmutyi alakját ölti.
Ahogyan egy júniusi fórum nyomán már beszámoltunk róla, a kezdetben becsült 2,5, és a jelenlegi papírokban szereplő 12,7 milliárd helyett valójában 15-20 milliárd forintba fog kerülni a római-parti mobilgát felépítése. Ennek ellenére a lehetséges árvízvédelmi megoldások újraértékelését nem végezték el, holott a főváros eredetileg azért választotta éppen a mobilgátat, mert „az a legolcsóbb" (a 2013-14-ben elvégzett kalkuláció szerint a legdrágább verzió esetében is megállt volna a számláló nyolcmilliárdnál).
A Római-part a 2006-os árvíz idején Kovalovszky Dániel / Népszabadság/archív |
Jávor Benedek, a Párbeszéd Magyarországért EP-képviselője az illetékes magyar szervezetekkel folytatott levelezése nyomán most előállt egy magyarázatkísérlettel: szerinte azért kell a közel tízszeres drágulás ellenére a partvonalon futó mobilgátat erőltetni, mert egyedül ez szolgálja a területen érdekelt ingatlanbefektetők érdekeit.