galéria megtekintése

Medgyessy elismerte az Alstom-szerződést, semmi kivetnivalót nem lát benne

14 komment


Fekete Gy. Attila

„Demokráciánk 25 éves történetében miniszterelnököt ilyen súlyos vád nem ért, Medgyessy Péternek el kell számolnia ezekkel az összegekkel". Ezt mondta kedd reggel a parlamentben Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője, miután a kormányhoz közelálló Magyar Idők reggel a korrupcióval vádolt Alstom és Medgyessy Péter volt miniszterelnök üzleti kapcsolatát taglaló cikket közölt. Az írás szerint „Medgyessynél landolt az Alstom 600 ezer eurója".

Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára azt mondta, ki kell és ki is fogják vizsgálni, hogy ez a pénz „milyen módon kötődik ez a baloldali kormányzásához", teljes körű vizsgálatot tartanak, amely érinteni fogja a baloldali miniszterelnököket és az akkori főpolgármestert is.

A cikk, melynek folytatását ígérte a lap, Medgyessy Péternek a 2004-es kormányváltás utáni utazó-nagyköveti és tanácsadói munkástevékenységével kapcsolatban említi meg, hogy a remek francia kapcsolatokkal rendelkező politikus egyik ügyfele a hatalmas nemzetközi korrupciós botrányba keveredett Alstom volt. Egy osztrák és egy dán cégen keresztül két tételben 600 ezer euró, azaz mintegy 180 millió forint vándorolt az Alstomtól egy olyan cég számlájára, amelyben a volt kormányfő családi cége is résztulajdonos volt, majd onnan Medgyessy cége számlájára.

 

A volt miniszterelnök lapunknak is elismerte, hogy „igaz, volt cége utódjának valóban volt tanácsadói szerződése az Alstommal". Szerinte a szerződésben semmi kivetnivaló nincs, az elvégzett munkáért kifizetett tanácsadói díj a vállalkozás bevételeként jelent meg a társaság számláján. A Magyar Időkben leírt összeg is stimmel, de szerinte abban sincs semmi kirívó és semmi kivetnivaló, a szakmában szokványos összegről van szó.

Medgyessy Péter szerint az egész ügy nem más, mint egy gyenge kísérlet arra, hogy a kormánypártok megpróbálják elterelni a figyelmet az MNB és alapítványainak a botrányairól.

Az Alstom-szerződés

Még 2006 májusában kötötték meg azt a szerződést, amely szerint uniós és költségvetési források felhasználásával a BKV a 2-es földalattira 22 metrószerelvényt vásárol 150 millió euró értékben, a 4-esre pedig 15+7 vezető nélküli szerelvényt 114 millió euróért. Bár később többször kérdésessé vált, hogy megvalósul-e a 65 milliárdos projekt, végül a kocsik forgalomba álltak.Korrupciógyanú Magyarországon az ügyészség legutóbb augusztus 3-ig hosszabbította meg azt a hivatali vesztegetés miatt indított nyomozást, amelyet még 2011-ben, az Állami Számvevőszék feljelentése nyomán rendeltek el, miután a szerződéskötéstől a megvalósulásig tízmilliárdokkal drágult a 4-es metró beruházás és az Alstom metró kocsik beszerzése. Az Egyesült Királyságban ugyanakkor az Alstom négy vezetőjét vádolják korrupcióval. A Jelentős Csalások Elleni Hivatal szerint az Altom több millió euró kenőpénzzel érte el, hogy megrendelésekhez jusson Lengyelországban, Litvániában, Indiában, Tunéziában, és minden jel szerint Magyarországon is. Nálunk egyes források szerint legalább kétmilliárd forintot költhettek el a döntést előkészítők és a döntéshozók megpuhítására.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.