Már egészen biztosan őszre csúszik a Széll Kálmán tér átépítésének nyitánya. Ez több szempontból is aggasztó: vágányzárra lesz szükség, ami zavarja a tanévkezdést. Másrészt a csúszás veszélyezteti az uniós források megszerzését is.
Elakadt a budai fonódó villamoshálózat kialakításához szorosan kapcsolódó Széll Kálmán téri rekonstrukció közbeszerzési eljárása. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) a fonódó kivitelezői szerződésének megkötését engedélyezte ugyan, a néhai Moszkva tér esetében viszont nem járult hozzá ehhez. A KDB még júliusban rendelt el hiánypótlást, amely azóta sem fejeződött be. Ezért a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által győztesnek kikiáltott KÉSZ Építő és Szerelő Zrt.–WIS Holding Zrt. Konzorcium sem kezdhet hozzá a kivitelezéshez.
A döntőbizottság júniusban utasította el a BKK-nak a Széll Kálmán tér felújításával kapcsolatos, a jogorvoslati eljárás alatti szerződéskötésre vonatkozó kérelmét, és további kiegészítéseket kért, például a tér rossz műszaki állapotát alátámasztó dokumentumokat. A közlekedési központ egy hónapja azt válaszolta a Népszabadság erre vonatkozó kérdésére, hogy hamarosan eleget tesznek a KDB kérésének.
Úgy tűnik, a vártnál több időre van szükségük. Bár a kivitelezői szerződést akkor sem tudták volna megkötni, ha a KDB elfogadja a kérésüket, mert a Hídépítő Zrt. után a Swietelsky Magyarország Kft.–Strabag Általános Építő Kft. is jogorvoslati eljárást kezdeményezett. A BKK kérelme pedig ez utóbbira nem vonatkozott. A BKK a kétszeres jogorvoslati eljárás ellenére is úgy véli, hogy a közbeszerzési eljárást körültekintően folytatta le, a legolcsóbb ajánlattevőt minden szükséges vizsgálat elvégzése után, jogszerűen hirdette ki nyertesnek.