A Népszabadság információi szerint négyen pályáztak a nemzeti elektronikus jegyrendszer platform (NEJP) kiépítésére. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. augusztusban írta ki a közbeszerzést a rendszerre, amely a becslések szerint húszmilliárd forintba is kerülhet. A tenderkiírás menet közben módosult, a jelentkezők attól tartanak, hogy egy szereplőnek lejt a pálya.
A Hewlett-Packard InformatikaiKft., a szegedi intelligens utastájékoztató rendszerről is ismerhető Delta System Kft., a fővárosi Bubi és Futár programban részt vállaló T-System Magyarország Zrt., továbbá az AH-NEJP Konzorcium pályázott a nemzeti elektronikus jegyrendszer platform (NEJP) kiépítésére – értesült lapunk.
Utóbbit az Antenna Hungária Zrt. vezeti, amely a MÁV mellett tagjai között tudhatja az I-Cell Mobilsoft Zrt.-t, amely a tehergépkocsik használatarányos útdíjfizetési rendszer kiépítésével szerzett magának nevet. (De ez a cég szállította a mobil traffipaxokat a rendőrségnek egy másik vállalkozással közösen.) A fejlesztésnek több eleme van, az elektronikus jegy csupán az egyik. Amellett megvalósul a valós idejű, egységes utastájékoztatás is, de az utasok egy rendszeren tudják tervezni utazásaikat, amely az ország összes tömegközlekedési szolgáltatóját tartalmazza.
A rendszer megvalósítása az állami Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NMF) feladata, amely állami monopóliumként biztosítja minden államhoz kötődő szolgáltatás mobilos fizetését, mint a parkolás vagy az útdíj. Már a cég alapításakor nyilvánvalóvá volt, hogy újabb állami kezelésű szolgáltatások csatlakoznak hozzá, a NEJP mellett a nemzeti egységes kártyarendszer is, amely a tömegközlekedési rendszerek igénybevételére jogosító közlekedési kártyák bevezetését, az önkormányzati cégek szolgáltatásaihoz való hozzáférést, valamint a közigazgatási díjak mobilfizetését is biztosítja.