A duplája is kevés lehet a javarészt fővárosi peres ügyekre félretett 11,9 milliárd forintnak. A tavalyi vis maior-, illetve peres ügyekre, valamint az előző városvezetés örökségének kezelésére képzett céltartalékokat – más címkézett pénzekkel összevonva – az idén egyetlen nagy kalapba rakták össze a kockázatok kezelésére szánt költségvetési forrásokkal.
Bagdy Gábor pénzügyi főpolgármester-helyettes szerint ez bőségesen elegendő lesz az esetleges kockázatok kezelésére. A BKV jogi osztálya vélhetőleg neki is azt a választ adta a 4-es metró pereinek kimenetelére vonatkozóan, mint az Atlatszo. hu-nak: „pernyertességünket valószínűsítjük”. S ha mégsem, akkor „a 4-es metró projekt kapcsán felmerülő költségek elszámolhatóak az uniós támogatás terhére”.
De aligha az összes költség számolható el így.
A főváros közlekedési cége a Siemens-szel folyamatban lévő per okán havi nettó 600 ezer forintot, az Alstom-perben való közreműködésért átlagosan havi nettó hárommilliót költ ügyvédi tanácsadásra. Nem kis pénz, de a tét se kicsi. A két per együttes értéke meghaladja a kockázati tartalékot. A folyamatban lévő Alstom-per tárgya 8,1 milliárd forint kötbér és járulékai, az eljárás a BKV reményei szerint a befejezéséhez közeledik, méghozzá a főváros számára kedvező eredménnyel.