Azóta a parlament az Európai Bizottság nyomására általánossá tette az RTL-t sújtó reklámadót, a TV2-t pedig megvásárolta Andy Vajna, a miniszterelnök bizalmasa. A kormány és az RTL Klub között továbbra sincs „barátság”, de információink szerint a kabinet nem tudta csak a TV2-nek engedélyezni a terjesztési díjat, mert abból megint európai szintű botrány lett volna.
A két kereskedelmi csatorna üdvözölte a kormány döntését, közleményük azonban nem tér ki arra, hogy milyen nagyságrendű többletbevételt remélnek. Erre támpontul Simon Zsoltnak, a TV2 egykori vezérigazgatójának korábbi nyilatkozata az irányadó. Ő 2014-ben a Forbes-nak azt mondta:
legalább hat-nyolc milliárdos pluszbevételre számít a terjesztési díjból.
Összevetésül: a TV2-nek a 2014-es árbevétele 17,5 milliárd forint volt, az RTL-é pedig 21,5 milliárd.
A kábelszolgáltatók nem örülnek. Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnöke lapunknak azt mondta: a készülő kormányrendeletről velük nem egyeztettek. Kéry szerint
most végig kell gondolni az üzleti modellt, mert az nem járja, hogy nagy kereskedelmi tévéknek a nézők kétszer fizessenek.
Szerinte a nézők azzal már megfizetik a megfelelő díjat a két kereskedelmi tévéknek, hogy megnézik az ott futó reklámokat. Kéry szerint hamarosan elkezdenek tárgyalni a kereskedelmi tévékkel, ők vélhetően azt fogják képviselni, hogy az új üzleti évtől, januártól változzanak az előfizetési díjak. Kéry nem titkolta azt a véleményét sem, hogy a kormányrendelet végrehajtása többletkiadást jelenthet az előfizetőknek. Ennek mértékét a tárgyalások befejezése előtt nem kívánta még megbecsülni sem.