Nem autópályaként, hanem autóútként épül meg az M4-es – jelentette be Orbán Viktor Szolnokon. Ez igazolja azokat a polgármestereket, akik tudósítónknak az elmúlt napokban azt jelezték, nem aggódnak az építkezés miatt. Pedig kevés okuk volt a bizakodásra, miután az Orbán–Simicska-háború miatt leállították a projektet.
– Az M4-es autópálya, de legalább egy gyorsforgalmi út – megépítése elengedhetetlen a Budapest és Erdély közötti tranzitforgalom miatt, ezért a megye parlamenti képviselői haladéktalanul kezdjenek tárgyalásokat a kormány képviselőivel a beruházás mielőbbi folytatása és befejezése érdekében, a megyei közgyűlés pedig hívja föl a kormány figyelmét, hogy a sztráda megvalósítása nem tűr halasztást – ezt a javaslatot a közelmúltban egyhangúlag fogadta el a fideszes vezetésű Jász-Nagykun-Szolnok megyei önkormányzat azok után, hogy a kormány leállíttatta a készülő M4-es Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését.
Harmadrészt már elkészült, amikor az építkezést leállították Veres Viktor / Népszabadság |
Ám aligha emiatt az állásfoglalás miatt döntött a kabinet arról, hogy legkésőbb 2019-ig Budapestet és Szolnokot négysávos autóút köti majd össze, mégpedig a „klasszikus nyomvonalon”, a ferihegyi repülőtértől induló 4-es főút vonalán.