galéria megtekintése

Háborús áldozat lett a sztráda

2 komment


Kácsor Zsolt

Nem autópályaként, hanem autóútként épül meg az M4-es – jelentette be Orbán Viktor Szolnokon. Ez igazolja azokat a polgármestereket, akik tudósítónknak az elmúlt napokban azt jelezték, nem aggódnak az építkezés miatt. Pedig kevés okuk volt a bizakodásra, miután az Orbán–Simicska-háború miatt leállították a projektet.

– Az M4-es autópálya, de legalább egy gyorsforgalmi út – megépítése elengedhetetlen a Budapest és Erdély közötti tranzitforgalom miatt, ezért a megye parlamenti képviselői haladéktalanul kezdjenek tárgyalásokat a kormány képviselőivel a beruházás mielőbbi folytatása és befejezése érdekében, a megyei közgyűlés pedig hívja föl a kormány figyelmét, hogy a sztráda megvalósítása nem tűr halasztást – ezt a javaslatot a közelmúltban egyhangúlag fogadta el a fideszes vezetésű Jász-Nagykun-Szolnok megyei önkormányzat azok után, hogy a kormány leállíttatta a készülő M4-es Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését.

Harmadrészt már elkészült, amikor az építkezést leállították
Harmadrészt már elkészült, amikor az építkezést leállították
Veres Viktor / Népszabadság

Ám aligha emiatt az állásfoglalás miatt döntött a kabinet arról, hogy legkésőbb 2019-ig Budapestet és Szolnokot négysávos autóút köti majd össze, mégpedig a „klasszikus nyomvonalon”, a ferihegyi repülőtértől induló 4-es főút vonalán.

 

Sokkal inkább az járhatott az illetékesek fejében, hogy a Kelet-Magyarországot átszelő M4-es autópálya ügye közvetlenül több százezer, közvetetten pedig sok millió ember életét befolyásolja, az ország közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése szempontjából nélkülözhetetlen.

Mint ismert, a sztráda Budapest–Szolnok közötti szakasza építési engedéllyel rendelkezik, az Abony és Fegyvernek közötti szakasz építése az Orbán–Simicska-háború eszkalálódása után – amikor harmadrészt már elkészült – kormánydöntésre leállt, a Fegyvernek-Püspökladány közötti út tervezése pedig még csak folyamatban van.

– Az M4-es autópálya kiemelkedően fontos volna a Hajdú-Bihar megyei Püspökladány számára, hiszen – mint azt Dombi Imréné polgármester tudósítónkkal közölte – a város tehermentesítése az önkormányzat egyik fő prioritása, mert a településen jelenleg áthaladó tranzitforgalom jelentősen növeli a lakosságot veszélyeztető egészségügyi és baleseti kockázatokat. A beruházás kapcsán azt mondta: a leállított építkezés közvetlenül nem érintette a várost, s nincs tudomásuk arról, hogy helyi vállalkozók érintettek lettek volna az ügyben. Dombi Imréné kijelentette: a püspökladányi önkormányzat elsősorban az engedélyezési eljárás során kapott tájékoztatást, a megvalósítás kérdését illetően „ezidáig semmilyen hivatalos minisztériumi állásfoglalás nem érkezett”.

Muraközi István, Berettyóújfalu polgármestere az ügyről lapunknak azt mondta: az M4-es autópálya építésével kapcsolatos bizonytalanságok nem érintették a Berettyóújfalu-Nagykereki közötti szakasz előkészületi munkálatait, a kisajátítási eljárások rendben lezajlottak, s folynak a régészeti munkálatok. Hozzátette: a térség országgyűlési képviselőjével rendszeresen konzultálnak, a honatya az Országgyűlésben kérdéseket intéz a minisztérium képviselőjéhez.

Egyharmadrészt már készen volt, amikor az éptkezést leállíttották
Egyharmadrészt már készen volt, amikor az építkezést leállították
Veres Viktor / Népszabadság

Elmondása szerint Tasó László államtitkár is megerősítette, hogy mind az M4-es Berettyóújfalu-Nagykereki, mind az M35-ös Debrecen-Berettyóújfalu szakasz előkészületei rendben zajlanak, mind a két szakasz elkészül 2018-ra. Muraközi leszögezte: nem tapasztalnak erősebb lakossági nyomást az ügyben, de

mindenki nagyon várja a gyorsforgalmi út elkészültét,

és semmi okuk kételkedni a határidők betartásában, elvégre a nyomvonalakat érintő, legfontosabb kérdések már eldőltek.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.