Az EuroAtlantic Solutions és a Prime Policy Group nevű PR-cég konzorciuma tavaly novemberben 744 ezer dollár (160 millió forint) értékben nyerte el a Miniszterelnökség pályázatát, amelyet „Megbízási szerződés keretében politikai és gazdasági érdekképviselet és érdekérvényesítés az Egyesült Államokban, valamint ezzel összefüggésben pénzügy- és gazdaságpolitikai tanácsadás” címmel írtak ki. A négyéves időtartamra kiírt mostani közbeszerzési pályázat tartalma sok tekintetben megegyezik az előzőével.
"Fellegi az Egyesült Államokban bejegyzett Hungary Intitiatives Foundation ügyvezető igazgatója is, ezen feladata azonban – állítása szerint – teljesen elkülönül cége amerikai lobbitevékenységétől."
A megbízás elsődleges célja a magyar kormány döntéseiből következő politikai üzenetek artikulációja az amerikai kormányzat, a kongresszus, a média, illetve a politikai döntéshozatalra befolyással bíró egyéb szereplők és szervezetek felé. További célként fogalmazzák meg a magyarországi politikai, gazdasági és kulturális értékek és érdekek képviseletét, az érdekek érvényesítésének elősegítését és lobbitevékenység folytatását az USA-ban és Kanadában.
A kormány számára végzendő stratégiai tanácsadás részeként a pályázat nyertesének többek között létre kell hoznia egy „döntéshozói térképet” a Magyarország számára fontos és elérhető közéleti személyiségekről, naprakész elemzői és tanácsadói anyagokat kell készítenie, kapcsolatot kell építenie az amerikai kongresszusban (szenátus és képviselőház), az amerikai kormányzattal és a think-tank világ képviselőivel.
Fellegi a Forbes magyar kiadásának idén júniusban azt nyilatkozta: cége amerikai megbízásának eredménye, hogy ha kint Magyarországról vagy Közép-Európáról esik szó, akkor az első ötben van, akit megkeresnek. Hazánk amerikai megítéléséről úgy vélekedett, hogy a magyar sajtón nem feltétlenül jön át az, hogy az amerikai politikai világ is megosztott. Vannak jelentős körök, ahol Magyarországra demokratikus másságként vagy éppen alternatívaként tekintenek, és nem látják autokratikus irányba tartó országnak.
Szerinte üzleti szempontból annak lehet negatív következménye, ha az országkockázat nő. „Nem mindegy tehát, hogy beszélnek-e demokráciadeficitről vagy sem” – mondta. Fellegi az Egyesült Államokban bejegyzett Hungary Intitiatives Foundation (Magyarország Kezdeményezések Alapítvány, HIF) ügyvezető igazgatója is, ezen feladata azonban – állítása szerint – teljesen elkülönül cége amerikai lobbitevékenységétől.
A közhasznú alapítvány által támogatott projektek közé tartozik például a New York-i Kossuth Alapítvány Reconnect Hungary programja, amely magyar származású amerikai fiatalokat ismertet meg felmenőik anyaországának életével, valamint az Amerikai Magyar Koalíció (HAC) kongresszusi gyakornoki programja, amelynek keretében magyar fiatalokat visznek az Egyesült Államokba, a kongresszusba vagy kutatóintézetekbe tapasztalatszerzésre. Fellegi Tamás cége más projektekben is dolgozik a kormánynak. Legutóbb a milánói világkiállítás kommunikációs feladataira kiírt tenderen lett az EuroAtlantic Solutions a befutó.
A cég csaknem 24 millió forintért vállalta a milánói világkiállításhoz kapcsolódóan Magyarország honlapjának és arculatának megtervezését, a projektindító sajtótájékoztató megszervezését, a világkiállítással kapcsolatos olasz online sajtófigyelést, egy Facebook- és egy You-Tube-oldal létrehozását, valamint logók, névjegykártyák, levélpapírok és borítékok tervezését, kivitelezését. A milánói világkiállítás 2015 májusában kezdődik és október végéig tart.