A Déli pályaudvar bezárására vonatkozó szándék elhagyására kéri a kormányt a Magyar Közlekedési Klub (MKK). Az 1991 óta létező szakmapolitikai szervezet elemzése szerint a Déli megszüntetésének már a tervezési költségeiből is jelentősen javítható lenne a regionális vasúthálózat szolgáltatási színvonala. A kormány azt tervezi, hogy a Déli pályaudvart a kelenföldi vasútállomásra helyezik át, a Déli helyén pedig főként zöld területet hoznának létre.
Az MKK szerint elképesztő, hogy mindenfajta közlekedéspolitikai illeszkedés nélkül, hirtelen ötletektől vezérelve felbukkanhat és a kormányzás gyakorlatát ismerve akár a megvalósításig is eljuthat egy ilyen elképzelés. A közösségi, illetve egyéni (kerékpáros és gyalogos) közlekedés fejlesztése érdekében dolgozó legrégebbi hazai civil szerveződés szerint a Déli bezárása mellett nem szólnak érvek, a lépés káros következményei az egész fővárosra és a budapesti agglomerációra kihatnának.
– Szívesebben látnánk a rombolási ötletelések helyett pozitív fejleményeket a közösségi közlekedés érdemi, aktuális kérdéseivel kapcsolatban, amilyen például az ütemes menetrend kiterjesztése az egész személyszállítási rendszerre, a közös tarifa megvalósítása vagy éppen a kedvezményrendszer gyökeres átalakítása – olvasható a lapunkhoz eljuttatott dokumentumban.
Az MKK elemzése szerint a Déli pályaudvar jelenleg Magyarország egyik legforgalmasabb vasútállomása, mely az elővárosi mellett komoly távolsági forgalmat is lebonyolít. A városközponthoz közeli elhelyezkedése miatt a városon belüli utazásokban is jelentős szerepe van. Ha a Déli megszűnik, Érdről, Nagytétényből, illetve valamennyi érintett vasútvonal felől jelentősen romlik számos csomópont elérhetősége: a Széll Kálmán tér, a Batthyány tér vagy a Kossuth tér megközelítése 10-12 perccel hosszabbá válna, a hűvösvölgyi villamos vonalán vagy az Óbudán lévő csomópontok elérési ideje pedig ennél is nagyobb mértékben nőne.