Nem csupán az FTC futballcsapata, de akár Bernie Ecclestone, a Forma–1 mindenható ura is a zsebébe nyúlhat a reklámadó előírásai miatt. Amint arról beszámoltunk, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal publikálta azt az anyagot, amely rögzíti: a szponzoráció is lehet adóköteles, ha a támogatott közzéteszi a cég logóját, molinóit. Ez az előírás minden bizonnyal érinti a Forma–1-es Magyar Nagydíjat is.
Varga Mihály gratulál a potenciális adóalanyoknak Kurucz Árpád |
Kerestük az ügyben a Hungaroring Sport Zrt.-t, ám lapzártánkig nem kaptunk választ kérdéseinkre, s Gyulay Zsolt elnök-vezérigazgató sem reagált hívásainkra. Ugyanakkor az elöljáró a Hungaroring honlapján fellelhető korábbi interjúban azt mondta: a nagydíjjal összefüggő reklámbevételek az Ecclestone érdekeltségi körébe tartozó vállalathoz folynak be.
Ez azt jelenti, hogy ha ez az összeg meghaladja a félmilliárd forintot, akkor elméletileg Ecclestone társaságának mint reklámközzétevőnek kell utalnia az államkasszába. Az RTL Klub példájából tudjuk, a kormány nem engedi azt, hogy külföldi székhelyű cégek segítségével, kapcsolódó vállalkozásokkal kerüljék ki az adót, így az illetékeseknek a Forma–1-es bizniszt is meg kell vizsgálniuk. A Jalsovszky Ügyvédi Irodától az FTC stadionnevének üzemeltető cég általi értékesítéséről kértünk szakvéleményt.