Nem az FTC futballcsapatát működtető sportvállalkozásnak, hanem a Groupama Arénát üzemeltető cégnek kellene fizetnie a létesítmény elnevezése után a reklámadót, de a bevétele nem éri el ezt a szintet. A Forma–1-es Magyar Nagydíj és a 2020-as labdarúgó Eb elvileg a célkeresztben marad.
A Ferencvárosnak megmarad a teljes összeg, amelyet az Üllői úti stadionnal magát hirdető biztosítótársaság befizet Kurucz Árpád / Népszabadság |
„Az aréna nevének értékesítése önmagában nem adóköteles. (...) Ha egy társaság nevét reklámadó-köteles módon teszik közzé, akkor a közzétevő lesz az adó alanya” – felelte kérdésünkre a nemzetgazdasági tárca. Az FTC futballcsapatát működtető sportvállalkozásnak tehát nem kell utalnia azért, mert az együttesnek otthont adó létesítmény a Groupama Aréna nevet viseli. A stadiont üzemeltető társaság lapunkkal azt közölte: a Lagardere Unlimited Stadium Solutions Kft. reklám- és marketingtevékenysége nem hozott akkora bevételt eddig, hogy reklámadó-kötelezettségük legyen.
A stadion névértékesítése tehát nem hajt hasznot az államnak. Pedig a zöld-fehér labdarúgórészleg profitál a reklámközzétételből, hiszen a működtetőtől minden évben jelentős összeget kap az üzemeltetés lehetőségéért, ám adóalapja nem növekszik, mert üzleti partnere teszi közzé a reklámot. Pedig a működtető a ferencvárosi brand miatt tudja értékesíteni a stadion nevét.