„Adj vért, és add tovább!” – a szlogen a Magyar Vöröskereszt rendhagyó közösségi véradókampányát fémjelzi, amely július második felében kezdődött. A véradások számának esését tapasztalva a cél kétségkívül a mozgósítás, a figyelemkeltés – ezúttal százötven közszereplő bevonásával.
Vállalatvezetők, újságírók és szerkesztők, összesen százötvenen, névre szóló ajándékot kaptak, a nők egy üveg szekszárdi bikavért, a férfiak egy szál vörös rózsát (szándékosan így, és nem fordítva), a rátett kísérőkártyán pedig a címben szereplő üzenetet. Kisvártatva érkezett egy részletesebb e-mail, amely a célt konkrétabban is megfogalmazta: arra kérte a címzettek mindegyikét, hogy miután vért adtak, indítsák el saját véradóláncukat a Véradás oldalon. Az időzítés nem véletlen: nyár közepén a legnehezebb véradásra ösztökélni az embereket, a szabadságok kivétele és a kánikula ilyentájt kifejezetten hátráltató tényezőnek számít.
Nyolc éve járja a településeket a véradókamion, amelyet tavaly több mint hétezren kerestek fel |
A kampány keretében ki-ki meghívhatja három ismerősét, hogy ők is adjanak vért. Akik elfogadják a felkérést, meghívókhoz jutnak, hogy tovább vihessék a véradás hírét. Így párhuzamosan több láncolat is elindul, amelyek segítségével több ezren ismerkedhetnek meg a véradás fontosságával, tevékeny részvételükkel pedig önzetlenül segíthetnek másokon. A szervezet arra is kéri a véradókat, hogy írják meg tapasztalataikat, és posztoljanak képet véradásukról Instagram- és/vagy Facebook-oldalukon a #veradovagyok hastaget használva, másokat is hasonlóra bátorítva. A kampány sikere hamar mérhetővé vált: az első két hét alatt több százan regisztráltak, és indították el saját véradóláncukat.