Változatlanul Orbán Viktor a legnépszerűbb politikus a Facebookon, de az MSZP-t, sőt Gyurcsány Ferencet is többen lájkolták, mint a Fideszt.
Pártlistadömping, „bizniszpártok", Simon-ügy, Jobbik megerősödése, március 15-e, Paks – az elmúlt időszakban ezek a témák határozták meg leginkább a politikai napirendet az online térben is – derül ki a Maven7 Hálózatkutató Zrt.-nek a Political Capital bevonásával elkészített tanulmányából.
A pártok minden erejükkel a hajrára koncentrálnak, a választók érdeklődése pedig nő. Ezt mutatja az is, hogy elmúlt hónapban soha nem látott mértékben növekedett az aktivitás a pártokhoz tartozó Facebook-oldalakon. Mind a pártok online kommunikációját tekintve, mind a felhasználók körében jóformán megkétszereződött a facebookos politikai aktivitás a február közepe és március közepe közti időszakban.
Az elemzésben nagyjából ötszáz különféle pártoldalon több mint 266 ezer Facebook-felhasználó online jelenlétét vizsgálták a kampány hivatalos kezdetének első napjától március második feléig tartó időszakban. A kutatás során kitértek arra is, hogy az egyes pártok támogatói között milyen átjárás lehetséges, vagyis: melyek vehetnek el másoktól voksokat. Egyértelműen kiderült, hogy a február 15. és március 16. közötti időszakban a pártok sokkal intenzívebb kommunikációba kezdtek, aminek következtében eddig nem látott mértékben nőtt meg az online politikai aktivitás: minden párt a sokszorosára növelte a világhálón a támogatóinak számát. Az online térben is a Fidesz rendelkezik a legtöbb támogatóval, amelyet a Jobbik és a baloldali választási szövetség szinte fej fej mellett haladva követ.