Terveik szerint jövőre további versenyeken is részt vesznek, ám ezekhez még meg kell teremteni az anyagi forrásokat, mert a solarmobilfutamokat is napfényben gazdag, ám távoli helyszíneken – Marokkó, Chile, Dél-Afrika – rendezik. 2017-ben ismét indulnának a kétévenként megrendezésre kerülő Ausztrál World Solar Challenge-en, és az sem kizárt, hogy teljesen új autót építenek. A csapat már itthon van, a MegaLux decemberben érkezik.
Eredményhirdetéssel és a járművek felvonulásával ért véget október 25-én, vasárnap a világ legnagyobb napelemesjármű-versenye, a Bridgestone World Solar Challenge. A kecskeméti főiskolások mellett még huszonnyolc csapat állt rajthoz a Challenger kategóriában, hogy minél gyorsabban megtegye a Darwin és Adelaide közötti 3022 kilométeres távolságot, csak a napenergia felhasználásával.
A kecskeméti csapat járművének 43 óra 4 percre volt szüksége a táv megtételéhez, ami 5 óra 8 perccel több, mint a győztes hollandok eredménye. A Kecskeméti Főiskola GAMF csapatának MegaLux nevű járműve a verseny ötödik napján, hetedikként ért célba. Az eredmény azért is különösen figyelemreméltó, mert újoncként kerültek a világ élvonalába. Az előttük végző hat csapat már az előző, 2013-as versenyen is a legjobbak között volt. Impozáns az a lista, ahová most a magyar főiskola – jövőre már alkalmazott tudományok egyeteme – feliratkozott: Delft, Twente, Tokai, Michigan, Leuwen, Stanford. – Nagyon büszke vagyok a csapatra, amelyik ismét a világ élvonalába tudott kerülni – kommentálta a hírt dr. Ailer Piroska, a Kecskeméti Főiskola rektora. – Gépészmérnökként is tudom, hogy hosszú hónapok komoly fejlesztői munkája, sok ezer munkaóra, rendkívül precíz kidolgozás szükséges egy ilyen eredmény eléréséhez.
Az 1987 óta megrendezésre kerülő versenyen idén három külön osztályban (Adventure, Cruiser és Challenger) összesen 46 csapat indult. A járművek reggel 8 és délután 5 óra között haladhattak, és ahová eddig az időpontig elértek, le kellett táborozniuk, hogy másnap folytassák útjukat. A Challenger kategóriában induló 29 csapat közül húsz maradt versenyben és teljesítette a távot a napenergia felhasználásával. Az ebben a kategóriában versenyző járművek formája hasonló volt, az eredményekben azonban mégis jól látszott a műszaki megoldások és a kivitelezés különbsége. A GAMF csapat járművének nagy előnye a könnyű szénszálas kompozit műanyagból készült karosszéria és a saját fejlesztésű elektronika. A jármű 80 km/órás átlagsebességre volt képes kizárólag a nap energiájával.
A napelemes MegaLux első kerekei kormányzottak, és a bal hátsó kerék hajtott. A karosszéria katamarán formájú: a vékony áramvonalas testtel a jármű légellenállási tényezője minimális, ami 0,1415 cW értéket jelent. A takarékosságot szolgálja a mindössze 250 kg-os tömeg. A MegaLux napelemes jármű részegységeit a kecskeméti főiskola hallgatói tervezték és készítették. A karosszéria alakját CAD szoftverrel tervezték, áramlástani szimulációkkal tökéletesítették, és a főiskola kompozit műhelyében egyedileg, szénszálas kompozit technológiával készítették.
A napelem saját gyártmányú DC/DC átalakítókon és vezérlőkön keresztül tölti a versenyszabályzatban engedélyezett 20 kilogrammos Li-ion-akkumulátort, illetve hajtja a járművet. A 15 darab töltésvezérlő (MPPT) a jármű számítógépes fedélzeti hálózatához (CAN-busz) csatlakozik. A hosszlengőkaros, légrugós, tárcsafékes futómű, a szénszálas R16-os keréktárcsák, valamint a kormánymű alkatrészei is saját tervezésűek, gyártmányúak.
Kutatói és oktatói háttér
Van mire támaszkodnia a napelemes csapatnak, mert anyaiskolájukban integrálták a jármű- és gépipari anyagok, valamint technológiák kutatását és fejlesztését. Dr. Lukács Pál projektvezető, a Kecskeméti Főiskola GAMF Kar Járműtechnológia Tanszékének vezetője szerint fontos a járművek tömegcsökkentési lehetőségeinek vizsgálata, az alkalmazott építési és szerkezeti anyagok, az alumínium, a magnézium és ötvözetei, a szál- és részecskeerősítésű fémmátrixú kompozitok, a műszaki műanyagok, a szálerősítésű műanyagmátrixú kompozitok, a fémhabok, a szendvicsszerkezetek, a szerkezeti anyagokkal összefüggő megmunkálási és kötési technológiák fejlesztése.