Tovább bővült és öregedett a hazai gépjárműpark, amelyben jelenleg is többségben vannak a magyarországi gyártóbázissal rendelkező márkák, vagyis az újkori járműipar úttörő beruházói, melyek eddig közel kilencszázezer autót adtak el itthon.
Eltűntek az utakról az egykori szovjet teherautó-modellek |
Behozhatatlan előnyre tett szert az Opel azzal, hogy anyacége, a General Motors elsőként épített autógyárat a kelet-európai térségben: az 1992 márciusában avatott szentgotthárdi telephelyen ugyan már másfél évtizede nem készülnek autók, mert motorgyártásra váltottak, ám itthon továbbra is ez a legnépszerűbb márka. A KSH legfrissebb adatai szerint az Opel 443 ezerrel első a hazai személyautóparkban annak ellenére, hogy ezek között legfeljebb 85 ezer lehet a Made in Hungary-változat. Ezek némelyike még 23 évesen is családi autóként vagy kereskedők, iparosok szekereként szolgál,mert az Astra Caravan átvette az ugyancsak tágas Wartburg Tourist szerepét.
Alaposan megfogyatkozott az egykori szocialista modellek állománya, igaz, a korábbi évekénél lassabban: egy év alatt tízezerrel kevesebb lett a Ladák, négyezerrel a Trabantok és kétezerrel a Wartburgok száma. Napjainkban a szocialista gyártmányok a teljes állomány három százalékát sem teszik ki, pedig egykoron ezek uralták a mezőnyt, negyedszázada az 1,4 milliós személyautóparknak csak öt százaléka volt nyugati márkájú. Azóta alaposan megváltozott az arány: Audiból, BMW-ből és Mercedesből is kétszer annyi van, mint Ladából, Trabantból és Wartburgból együttvéve. Ezek egykori tulajdonosai leginkább kisebb japán modellre váltottak, így a másik úttörő, az esztergomi Suzuki is elnyerte méltó jutalmát, hiszen 402 ezres darabszámával a második legnépszerűbb személyautó-márka Magyarországon.