Ahogy a mobiltelefonokat, úgy az autókat is egyre több felesleges funkcióval pakolják tele, mert már nem a hasznosságról, hanem a divatról szól ez az ágazat is. Fókuszban ezúttal a terepjárók piaca.
Egyértelmű volt, hogy az 1961-ben csődbe ment Borgward feltámasztói melyik szegmensben mutatkozzanak be először: újkori modelljük, a Stuttgartban tervezett és Kínában gyártott BX7-es egy sportterepjáró volt, és a néhány hete bemutatott második is egy SUV, azaz városi terepjáró. Nem véletlenül, hiszen ez a piac legdinamikusabban fejlődő szegmense, amely Európában egy év alatt 38 százalékos növekedést produkált, ezt a villanyautóké haladja meg, igaz, ott az alacsony bázis miatt könnyebb látványos ugrást produkálni.
Egyik cég sem akar kimaradni a nyereséges és az előrejelzések szerint tartósan fejlődő üzletből, így a konzervatív luxusmodelljeiről ismert Bentley után beszállt a Maserati, az olyan klasszikusok újdonságairól már nem is beszélve, mint a Land Rover, az Audi Q, a BMW X, a Mercedes M sorozata, valamint a Porsche, Renault, Mercedes, Opel, Ford, Honda, Toyota, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, VW és Peugeot, a szegmensben feltörekvő FIAT–Jeep és a Kia–Hyundai páros, valamint a Mini. A Tesla harmadik villamos modellje is SUV lesz, a jövőre piacra kerülő és több mint kéttonnás tömegű X-re eddig négyszázezren fizették be az ezerdolláros előleget.
A legújabb Bentley SUV, a Bentayga Gyártó |