A beszédek után az autó is megjelent, egy lilás-kékes Vitara, volánjánál Orbán Viktorral, aki mellett Osamu Suzuki ült.
|
Orbán Viktor és Osamu Suzuki ülhettek először az új Vitarába Koszticsák Szilárd / MTI |
Legújabb modelljével a Magyar Suzuki divattrendekhez és persze a piaci igényekhez igazítja profilját, mert esztergomi gyártószalagon már nem a minik és kisautók, hanem a sportos terepjárók, divatosan szólva a crossoverek dominálnak.
Amit már tudni lehetett, hogy idén csak Suzuki jelvényes kocsik gördülnek le az esztergomi szalagról, melyen korábban más márkák modelljei is készültek bérmunkában. Kooperációban gyártottak Subarukat, Opeleket, Vauxhallokat és Fiatokat is. A Justy után tavaly elbúcsúzott az Agila és a Sedici, helyüket az SX4-es, az S-Cross és a legújabb Vitara foglalta el.
Új Suzuki-modellek: Árnyképek és sejtelmes mondatok
Az új Vitara sorozatgyártása március elején indul Esztergomban, közben a genfi nemzetközi show-ra két tanulmánymodellt is ígér a Suzuki, mely termékkínálatán túl kapacitását is bővíti. A részletekért klikkeljen korábbi cikkünkre.
Az új modell sikerében bízva az év elején visszaálltak a kétműszakos munkarendre, a 3100 főt közvetlenül és 30 embert beszállítói által foglalkoztató Magyar Suzukinál idén 200 ezer autó gyártását tervezik, ebből 40 ezer lesz az új Vitara és 80-80 ezer S-Cross, valamint Swift. Az S-Cross és a Vitara is csak Esztergomban készül, a tervek szerint az új globális modellt száz országba exportálják, legnagyobb felvevőpiacuk továbbra is az Egyesült Királyság és Németország, ezekben kelt el termelésük negyede.
A iV4-es kódú tanulmányautóból fejlesztett Vitarát tavaly októberben mutatták be a párizsi autószalonon, miközben Esztergomban már a nyári leálláskor felkészültek sorozatgyártására, mely ünnepélyes ceremónia keretében hivatalosan ma indult.
A tavaly bemutatott S-Cross szalagra állítása 180 millió euróba, a Vitara modellé 200 millió euróba került, az új típus fejlesztésében és a prototípusok készítésében jelentős szerepet kaptak a magyar mérnökök. Az esztergomi autókban az európai alkatrész arány 80 százalékos, a Suzukinak 85 magyar cég a besszállítója. A japán konszern 1992 óta 380 milliárd forintot ruházott be és 2,6 millió autót gyártott Magyarországon.
Nagyobb fokozatba kapcsol a Magyar Suzuki
2015-től minden második évben új modell kerül ki a Magyar Suzuki esztergomi gyárából. A cég jelenleg 60 országba szállít, a cél száz nemzeti képviselet létrehozása. A cég terveiről itt írtunk bővebben.
Az új modell ára a gyár által támogatott bevezető akciónak és Autócsere programnak köszönhetően 3,79 millió forintról indul, miközben a Vitara GL hivatalos listaára 4,49 millió forint. Az alapváltozat 1,6 literes benzinmotorja az első kerekeket hajtja: az S-Crosshoz hasonlóan Vitara is készül All Grip négykerék-hajtással: a 4x4-es változat felára 600 ezer forint, a Fiat eredetű dízeles 800 ezer forinttal többe kerül.
Minden Vitarában alapfelszerelés a légkondicionáló, az elektronikus menetstabilizáló és hét légzsák. Kettő elől, kettő elől oldalt, kettő az ablakok magasságában, a vezető lábát védi a hetedik, a térdlégzsák. Az új Vitara biztonsági eszközei között szerepel a radarral támogatott automata vészfékrendszer (RBS), amely segít az ütközések megelőzésében, illetve súlyosságuk mérséklésében. Ahogy minden mai kompakt sport-szabadidő autóhoz, úgy az újonnan fejlesztett, hétcolos kijelzős audiorendszerhez is csatlakoztatható okostelefon.