Kérdéses, hogy megéri-e a nagy autógyártóknak a nemzetközi autószalonok méregdrága színpadán megjelenni, de egyelőre nem mernek hátat fordítani a legendás helyszíneknek. És ha már ott vannak, megtöltik tartalommal.
Sejtelmes részletek a titkolt autókról, részben felemelt ponyvás és ellenfényes sziluettfotók: bevált recept ez az új modellek iránti érdeklődés felkorbácsolására.Most éppen az IAA adja az apropót: 66. alkalommal nyitották meg kedden a frankfurti vásárváros területén a Nemzetközi Autókiállítást. Száz újdonság parkol a negyedmillió négyzetméternyi területen, a rendezők egymillió látogatót várnak az IAA-ra, melynek profitja veszélybe kerülhet, mert az autógyártók szakembereivel folyatott háttérbeszélgetéseken egyre többször felmerül, hogy érdemes-e eurómilliókat költeni látványos premierekre. Még a nyereséges konszernek is karcsúsítanak. Az évi tízmillió személykocsit, buszt és teherautót gyártó VW konszernnél 2017-ig ötmilliárd euróval kell csökkenteni a működési költségeket, amibe nem biztos, hogy belefér az évi kiemelt öt-hat nemzetközi szalonon való részvétel.
A Jaguar F-Pace frankfurti attrakciója JLR/Newspress |
Egyetlen cégcsoport kiállítási számláján húsz-harmincmillió eurós összeg szerepel, Frankfurtban a négyzetméterenkénti bérleti díj 160 euró, ehhez jön még az installáció, a hoszteszek szerződtetése, valamint a show szereplőinek fellépti díja, a stáb és a cég alkalmazottainak utazási költsége. A vásár látogatóinak is keményen zsebbe kell nyúlniuk, mert az egyébként sem olcsó frankfurti szállodákban az autóexpó idején háromszor-négyszer drágábbak a szállások – miközben egyre kevesebb az igazi premierautó, a koncepciós és show-modell.